اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

افزایش ۵ درصدی مصرف آب در تابستان استان مرکزی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: هر سال در تابستان ۲۵ درصد افزایش مصرف نسبت به سایر فصول سال داریم که این میزان مصرف امسال با توجه به بیماری کرونا به بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۵ درصدی مصرف آب در تابستان استان مرکزی

یوسف عرفانی نسب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، با اشاره به وضعیت تأمین آب در سطح استان اظهار کرد: در حال حاضر روزانه ۴ هزار لیتر بر ثانیه آب در سطح استان تأمین می‌شود و خوشبختانه تاکنون در هیچ شهری در این زمینه مشکلی نداشته‌ایم.

وی بیان کرد: در سطح استان ۱۰ روستا آب‌رسانی سیار دارند که با توجه شرایط مطلوب چشمه‌ها و قنوات مسئله‌ای نبوده و در صورت بروز مشکل از منابع موجود آب‌رسانی صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در مورد شرایط آب‌رسانی به روستاها گفت: امسال با توجه به بارندگی‌ها در تأمین آب روستایی وضعیت خوبی داریم.

عرفانی نسب ادامه داد: در صورت صرفه‌جویی شهروندان کمبودی در تأمین آب نخواهیم داشته اما شیوع کرونا سبب افزایش حجم مصرف شده است.

وی عنوان کرد: هر سال در تابستان ۲۵ درصد افزایش مصرف نسبت به سایر فصول سال داریم که این میزان مصرف امسال با توجه به بیماری کرونا به بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با بیان اینکه امسال سال پرمصرف آبی در سطح استان بود، تصریح کرد: تأمین آب عشایر با توجه به اینکه در مکانی ثابت نیستند، بر عهده امور عشایر بوده که احداث مجتمع تأمین آب ۱۵ روستایی با نظارت آب و فاضلاب را در دستور کار دارد.

عرفانی نسب افزود: از مجتمع آب‌رسانی ۱۵ روستایی امور عشایر تاکنون آب‌رسانی به چند روستا افتتاح شده است.

وی از شهروندان درخواست کرد با توجه به افزایش حجم مصرف، صرفه‌جویی کنند تا شاهد کمبود و قطعی آب در سطح استان نباشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول