اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

فعالیت 25 مرکز بازیافت زباله غیر مجاز در فردیس

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس به پدیده مراکز ضایعاتی و مراکز بازیافت زباله در شهرک ناز اشاره کرد و گفت: حدود ۲۵ مرکز بازیافت زباله به صورت غیرمجاز در این منطقه فعالیت می‌کنند.

فعالیت 25 مرکز بازیافت زباله غیر مجاز در فردیس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، سرهنگ بیژن جنتی فرمانده انتظامی شهرستان فردیس، عصر امروز  در نشست کمیسیون تلفیق با موضوع بررسی آسیب های اجتماعی که در صحن شورای شهر فردیس برگزار شد، گفت: تراکم جمعیتی،  وجود بافت جمعیتی آسیب پذیر و مراکز مختلف آسیب زا مهمترین عوامل جرم زایی در فردیس است.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس با اشاره به درخواست مردم شهرک ناز در خصوص ارتقای امنیت منطقه،  اظهار کرد: شهرک ناز با بیش از ۱۵ هزار نفر جمعیت، ۱۰۰ واحد مسکونی و ۴۰۰ واحد صنفی دارد، ضمن اینکه بافت جمعیتی منطقه نیز از اقشارآسیب پذیر تشکیل شده است.

وی  افزود: از ابتدای امسال تا کنون در این منطقه،  ۳۱۹ فقره سرقت در این منطقه به وقوع پیوسته که ۱۸ نفر از سارقان دستگیر شدند. همچنین حین اجرای دو طرح رمضان در منطقه شهرک ناز ۲۷۷.۴۴۱ کیلوگرم مواد مخدر از این منطقه کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس با بیان اینکه به دلیل نبود اردوگاه ماده 16 امکان جمع آوری معتادین متجاهر در فردیس وجود ندارد، ادامه داد: کمپ‌ها نیز به دلیل شیوع کرونا ویروس تعطیل شدند.

جنتی به پدیده مراکز ضایعاتی و مراکز بازیافت زباله در شهرک ناز اشاره کرد و افزود:  حدود ۲۵ مرکز بازیافت زباله به صورت غیرمجاز در این منطقه فعالیت می‌کنند.

وی تراکم جمعیتی،  وجود بافت جمعیتی آسیب پذیر و مراکز مختلف آسیب زا در  منطقه شهرک ناز و موقعیت جغرافیایی منطقه را عاملی برای افزایش جرائم شهرک ناز ذکر کرد و گفت: تراکم جمعیتی در کشور  ۴۰.۹ و در فردیس ۹.۹۰ نفر است که باید به ازای هر ۱۰ هزار نفر ۱۰ نفر پلیس باشد که در فردیس این میزان کمتر از یک نفر است.

سرهنگ جنتی با اشاره به کمبودهای نیروی انتظامی در شهرستان فردیس، یادآور شد: نیروی انتظامی در راستای ارتقای امنیت جامعه تلاش می کند به طوریکه تعداد ماموریت های پلیس ۱۱۰ در ۴ ماه گذشته ۴ هزار و  ۶۵ ماموریت بوده که نسبت به سال گذشته   با افزایش ۴ درصدی همراه بوده است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول