اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

کشت لوبیا در 1700 هکتار از اراضی آذربایجان‌غربی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از کشت یک هزار و 700 هکتاری لوبیا در سطح استان در سال زراعی امسال خبر داد.

کشت لوبیا در 1700 هکتار از اراضی آذربایجان‌غربی

علی عیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: پیش بینی می‌شود از هر هکتار از اراضی زیر کشت محصول لوبیا، افزون بر 2 تن انواع لوبیا برداشت شود.

وی با بیان اینکه از سال گذشته کشت مکانیزه این محصول نیز در سطح استان آغاز شده است، تصریح کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده، در مجموع امسال بیش از ۳هزار و 400 تن انواع لوبیا از مزارع استان برداشت می شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: لوبیا سبز، لوبیا سفید، لوبیا چشم بلبلی و چیتی از جمله لوبیاهای کشت شده در سطح استان هستند.

عیدی خاطرنشان کرد: این محصول به صورت بهاره، از اوایل اردیبهشت ماه کشت آن شروع شده و از نیمه مرداد ماه نیز برداشت آن آغاز می شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان شهرستان‌های اعلام کرد: اشنویه، پیرانشهر، نقده ، ارومیه  از عمده شهرستان‌های زیر کشت این محصول است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول