اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تکمیل چرخه تولید در کشور؛ نیازمند برنامه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: اجرای طرح‌های تولیدی پربازده در بخش‌های مختلف ازجمله کشاورزی و دامپروری نیاز امروز کشور برای تکمیل چرخه تولید است.

تکمیل چرخه تولید در کشور؛ نیازمند برنامه

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، منوچهر فخری عصر امروز در آیین کلنگ‌زنی طرح تولید زنجیره گوسفند داشتی پربازده دو هزار رأسی در شهرستان سرخه، با اشاره به نیاز کشور به تولید در شرایط فعلی اظهار کرد: اجرای طرح‌های تولیدی در بخش کشاورزی و همچنین دامپروری یکی از مؤلفه‌های اصلی برای تکمیل چرخه تولید در کشور است که در استان سمنان نیز توجه جدی و خاصی بر بحث تولیدات کشاورزی و دامی وجود دارد.

وی با بیان اینکه از حضور سرمایه‌گذاران در این بخش در استان سمنان بسیار خرسندیم، خاطرنشان کرد: رفع مسائل و مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف تولید، از وظایف اصلی و ذاتی دستگاه‌های اجرایی است که مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید نسبت به تحقق این مهم اهتمام ویژه‌تری داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ضمن تأکید بر رفع مشکلات و کمبودهای پیش روی این طرح تولیدی در شهرستان سرخه بیان کرد: این طرح از اشتغال حدود ۹۰ نفری برخوردار بوده که یکی دیگر از خصوصیات ارزنده این واحد تولیدی است.

فخری بیان کرد: این طرح از نژاد متناسبت اقلیم منطقه بهره گرفته است که امید می‌رود با راه‌اندازی آن تا پایان سال، شاهد رشد و شکوفایی بیشتر تولید در این منطقه از استان باشیم.

پرورش دام؛ از سیاست‌های جهاد کشاورزی

سیدحسن میرعماد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در این مراسم اظهار کرد: پرورش دام یکی از سیاست‌های جهاد کشاورزی استان است و از حضور سرمایه‌گذاران در این بخش استقبال می‌کنیم.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاران به جهت تأمین علوفه و جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب، می‌توانند با کشاورزان منطقه عقد قرارداد کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: آمادگی لازم برای تخصیص و پرداخت تسهیلات در این حوزه وجود دارد که با هماهنگی بانک‌های عامل این مهم محقق خواهد شد.

میرعماد بیان کرد: ظرفیت بسیار مطلوبی در بخش کشاورزی در شهرستان سرخه وجود دارد که باید از آن استفاده شود.

سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد تومانی در صوفی‌آباد

صالح ونکی، مجری طرح تولید زنجیره گوسفند داشتی پربازده دو هزار رأسی در منطقه صوفی‌آباد شهرستان سرخه نیز در این مراسم گفت: این طرح تولیدی با استفاده از نژاد پربازده و متناسب با اقلیم منطقه، در زمینی به مساحت ۴۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع و در منطقه صوفی‌آباد شهرستان سرخه احداث خواهد شد.

وی بیان کرد: سطح زیربنای این طرح، ۱۰ هزار و ۹۸۰‌ مترمربع بوده و از ۴۰ نفر اشتغال مستقیم و ۵۰ نفر اشتغال غیرمستقیم بهره‌مند خواهد شد.

مجری طرح تولید زنجیره گوسفند داشتی پربازده دو هزار رأسی در منطقه صوفی‌آباد شهرستان سرخه افزود: این طرح با سرمایه‌گذاری بالغ بر پنج میلیارد تومان از سوی متقاضی اجرای طرح، به انجام می‌رسد؛ تولید شیر، گوشت قرمز و فرآورده‌های لبنی از سیاست‌های کاری این مجموعه است.

وی ضمن تشکر از تمام تلاش‌ها و مساعدت‌های صورت گرفته، تسهیل در تصویب و پرداخت تسهیلات را از نیازمندی‌ها و مطالبات این طرح عنوان کرد.

انتهای پیام/74008/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول