اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

آغاز طرح بینایی سنجی کودکان 3 تا 6 سال در سیستان و بلوچستان

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: طرح بینایی سنجی که هر ساله آبان تا دی ماه آغاز می‌شده امسال به دنبال شیوع ویروس کرونا از 15 تیرماه آغاز و تا 15 مهر ماه امسال ادامه دارد.

آغاز طرح بینایی سنجی کودکان 3 تا 6 سال در سیستان و بلوچستان

سید رفیع حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: طرح بینایی سنجی که هر ساله آبان تا دی ماه آغاز می‌شده امسال به دنبال شیوع ویروس کرونا از 15 تیرماه آغاز و تا 15 مهر ماه امسال ادامه دارد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: حدود 50 پایگاه ثابت با رعایت فاصله اجماعی و پروتکل‌های بهداشتی کار غربالگری را برای تعداد 230 هزار کودک 3 تا 6 سال انجام خواهند داد.

این مسؤول ادامه داد: وجه تماییز امسال با سالهای قبل در این است که امسال کار غربالگری در تمامی پایگاه‌ها به صورت تخصصی تر و توسط همکاران اپتومتریست انجام می‌شود.

وی گفت: اگر کودکی نیاز به اقدامات تخصصی تر داشته باشد، به همکاران متخصص ارجاع خواهد شد و حتی اگر نیاز به عمل جراحی باشد نیز اقدامات لازم انجام می شود.

حسینی بیان کرد: در استانهای دیگر یا سنوات قبل کار توسط افراد آموزش دیده شده انجام می شد اما با این اقدام قطعا تاثیر بسزایی در شناسایی بهتر کودکان نرمال و یا کودکانی که مشکل دارند، خواهند داشت.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان با توجه به شیوع ویروس کرونا احتمال اینکه کل جمعیت هدف نتوانند به پایگاه‌ها مراجعه کنند، اما در صورت نیاز همکاران سیار ما آمادگی لازم را برای مراجعه به خانواده‌ها دارند

وی گفت: در حال حاضر در شهرستانهایی که وضعیت زرد و سفید دارند کار را آغاز کرده ایم، با توجه به مدت 4 ماهه این طرح از خانواده ها می‌خواهیم عجله نکرده و هر زمان که کودکشان شرایط نرمالی داشت، برای سنجش به پایگاه ها مراجعه کنند.

انتهای پیام/3139

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول