اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

شنبه زمان قطعی فعالیت میدان جدید میوه و تره‌بار/ شهرداری 3 روز مانده به پایان ضرب‌الاجل بدنبال توافق

فرماندار بندرعباس در حالی تاکنون 5 بار ضرب‌الاجل‌های پی در پی برای انتقال میدان میوه و تره‌بار به مکان جدید تعیین کرده که شهرداری بندرعباس تازه 3 روز مانده به پایان ضرب‌الاجل پنجم پای میز توافق با غرفه‌داران نشسته است.

شنبه زمان قطعی فعالیت میدان جدید میوه و تره‌بار/ شهرداری 3 روز مانده به پایان ضرب‌الاجل بدنبال توافق

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، تاکنون 4 بار ضرب‌الاجل از سوی فرماندار بندرعباس برای جابجایی میدان میوه و تره‌بار به مکان جدید آن تعیین شده است که این آخری با اصرار استاندار هرمزگان نیز همراه شده و قرار است تا شنبه 21 تیرماه بالاخره این میدان به مکان جدید منتقل شود.

این ضرب‌الاجل‌های پی‌درپی در حالی صادر می‌شد که یک سوی این ماجرا یعنی شهرداری بندرعباس، هر باره بی‌تفاوت به ضرب‌الاجل‌ها به پای میز توافق نهایی با غرفه‌داران میدان قدیم نمی‌رفت و این فرآیند را به بعد از انتقال موکول می‌کرد.

حالا با اصرارهای استاندار هرمزگان و تأمین بخشی از نیازهای اساسی میدان جدید میوه و تره‌بار نظیر ارتباط تلفنی و اینترنتی، آب و برق و دسترسی‌های جاده‌ای و بهبود وضعیت اینترنت ورودی این پروژه، شهرداری نیز به فاصله 3 روز تا پایان این ضرب‌الاجل، پای میز توافق با غرفه‌داران قدیم نشسته است تا شیوه حساب و کتاب این پروژه و نحوه محاسبه قیمت غرفه‌ها در میدان قدیم و تحویل غرفه‌ها در میدان جدید را با آنان نهایی کند.

غرفه‌داران منتظر امضای توافق نهایی

غرفه‌داران میدان قدیم البته هنوز پای توافقی نهایی را امضا نکرده‌اند اما فرمول واحدی در این زمینه با شهرداری را در آستانه امضا دارند که البته به بخش‌هایی از آن هنوز ایراداتی وارد است اما با توجه به ضرب‌الاجل تعیین شده از سوی استاندار، غرفه‌داران مصمم به رساندن کار به توافقی مناسب با شهرداری هستند.

شهرداری برای تحویل غرفه‌های جدید به غرفه‌داران 40 ساله میدان قدیم، مبالغی حدود 300 تا 500 میلیون تومان را طلب کرده است که بر پایه فرمولی با قیمت‌گذاری هر متر غرفه میدان قدیم و اعمال تخفیف 65 تا 75 درصدی در تحویل غرفه در میدان جدید در نظر گرفته شده است که بناست تا آن را مکتوب و پس از قیمت‌گذاری غرفه‌ها توسط 3 کارشناس رسمی دادگستری، آن را مکتوب و با هر کدام از غرفه‌داران به امضا برساند.

حال غرفه‌داران میدان قدیم برای رفتن به میدان جدید، چشم‌انتظار اقدام فوری شهرداری بندرعباس در امضای این توافق دو سویه هستند که با بدقولی‌هایی که از شهرداری در گذشته دیده‌اند، آن را پس از امضا کردن نهایی می‌دانند و از سویی برای رفتن به میدان جدید و تحویل غرفه‌ها با صورتجلساتی صورت بگیرد.

تجهیز غرفه‌های جدید به سیستم سرمایشی و تجهیزات اداری و انتقال امکانات باسکول‌ و ... در میدان جدید برای هر غرفه‌دار اگر چه مدتی زمان می‌برد اما اصلی‌ترین موضوع در این میان، امضای سریع‌تر توافقی است که شهرداری یک سوی آن است.

فرماندار بندرعباس: میدان قدیم از شنبه غیرفعال می‌شود

 عزیزاله کناری شب گذشته در نشستی که با حضور نمایندگان میدان جدید و قدیم میوه و تره بار، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان، راهور، شهرداری، راهداری، مخابرات و... برگزار شد، گفت: همزمان با فعالیت میدان جدید میوه و تره بار، از حضور وانت باران و دست فروشان جلوی میدان قدیم میوه و تره بار بندرعباس و میدان دفاع مقدس جلوگیری می‌شود.

وی افزود: تا زمان افتتاح میدان جدید بایستی نواقصات احتمالی در طول مسیر دسترسی و داخل میدان برطرف شود و از شنبه عرضه میوه و تره بار در میدان جدید صورت می‌گیرد.

فرماندار بندرعباس افزود: شهرداری در هفته آینده سرویس رایگان جهت تردد شهروندان و کارگران میدان میوه و تره بار به میدان جدید قرار دهد و از میدان قدیم تا جدید و تقاطع آبشورک، مسیرها بسته می‌شود و عبور عرضی از جاده ممنوع و موانع مورد نیاز نصب می‌شود. همچنین باید به گونه برنامه ریزی شود که میدان جدید به مرکز  ثقل عرضه میوه و تره بار در جنوب کشور و مرکز صادرات میوه از طریق دریایی و هوایی تبدیل شود. 

وی از حمایت های دکتر همتی استاندار هرمزگان و همکاری تمام دستگاه های اجرایی، شورای شهر و شهرداری بندرعباس، مخابرات، راهداری، نیروی انتظامی و راهور ، و حجره داران میدان و اتاق اصناف، اتحادیه میوه و تره بار، مجری پروژه و... در انجام مراحل  راه‌اندازی این میدان قدردانی کرد.  

کناری بیان کرد: آب و برق این میدان آماده است و تلفن هم تا فردا در میدان جدید میوه و تره بار بندرعباس وصل می‌شود.

انتهای پیام/88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول