اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مجمع نویسندگان دفاع مقدس فارس راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه به مناسبت بزرگداشت چهل‌سالگی دفاع مقدس در نظر داریم ۱۰۰ جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس به چاپ برسانیم،گفت: در این راستا مجمع نویسندگان دفاع مقدس استان فارس نیز راه‌اندازی می‌شود.

مجمع نویسندگان دفاع مقدس فارس راه‌اندازی می‌شود

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، به مناسبت هفته قلم و نقش اهالی قلم در فرهنگ پایداری امروز با حضور سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس و جمعی از نویسندگان حوزه دفاع مقدس از ۱۲ جلد کتاب تازه چاپ‌شده اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس رونمایی شد.

کوشکی در این مراسم بابیان اینکه به مناسبت ۴۰ سالگی دفاع مقدس برنامه‌ریزی لازم در راستای چاپ ۱۰۰ جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس استان در برنامه داریم اظهار داشت: به همین منظور و در جهت ارتقاء کمی و کیفی آثار چاپی و تسریع درروند تولید کتاب در حوزه دفاع مقدس مجمع نویسندگان دفاع مقدس استان راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم به خیلی از چیزها قسم‌خورده که یکی از آن قلم است و این نشان‌دهنده جایگاه قلم است که قلم و بیان ماندگارترین انتقال پیام هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه بعد از دفاع مقدس انقلاب فرهنگی که به وجود آمد تولید کتاب در حوزه دفاع مقدس و انتقال فرهنگ ارزشمند دوران دفاع مقدس از طریق چاپ کتاب بود.

کوشکی افزود: در سال جهش تولید در حوزه فرهنگی و ادبی نیز می‌توانیم جهش تولید داشته باشیم و این جهش می‌تواند تولید آثار ادبی است که در حوزه تاریخ شفاهی نیز باید اقدامات بیشتری در استان صورت بگیرد و تمامی ادارات و سازمان‌های که در دفاع مقدس نقش داشتند تاریخ شفاهی خود را آماده کنند تا برای آیندگان روشن و مورداستفاده پژوهشگران قرار بگیرد.

وی از نویسندگان استان فارس درخواست کرد با تمام توان وارد میدان تولید آثار ادبی حوزه دفاع مقدس شوند تا عقب ماندگاری‌های گذشته در جهت ثبت و ضبط دستاوردهای دوران دفاع مقدس جبران شود.

در این مراسم از ۱۲ عنوان کتاب چاپ‌شده در سه ماه اول استان فارس در حوزه دفاع مقدس رونمایی شد و از نویسندگان آن‌ها با اهداء لوح تقدیر به عمل آمد.

کتاب‌های رونمایی شده به شرح زیر است.

ردیف نام کتاب نویسنده موضوع کتاب

۱ خروش بر طوفان صدیقه یوسفی خاطره

۲ بانوی کدخدا فاطمه رعیت نژاد خاطره- داستان

۳ قاب و فیروزه مرضیه مرادی خاطره

۴ سکانس داستان و خاطره زلیخا بنی ایمان خاطره- داستان

۵ تلواسه محمد شکری فرد شعر

۶ یک آسمان و سیزده خورشید حسن شیردل خاطره

۷ آسوس ابراهیم امینی داستان

۸ گل پونه‌ها مهدی دریاب خاطره

۹ آخرین سخن عشق و لاله‌های واژگون دکتر همت علی حیدری وصیت‌نامه و زندگی‌نامه

۱۰ سربند یا زهرا و یادداشت‌های یک شاهد حسن تقی زاده بهبهانی خاطره

۱۱ به‌رسم ادب و نگین سلیمانی دانیال بهادرانی شعر

۱۲ کتیبه ژنرال اکبر صحرایی رمان

انتهای پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول