اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

جمع‌آوری ۱۴۴ میلیارد ریال زکات در سمنان

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از جمع‌آوری ۱۴۴ میلیارد ریال زکات در این استان خبر داد.

جمع‌آوری ۱۴۴ میلیارد ریال زکات در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از پایگاه خبری کمیته امداد، محسن مسعودیان‌راد در جلسه شورای زکات استان سمنان با بیان اینکه در سال گذشته ۱۳۷ میلیارد ریال تعهد زکات کمیته امداد استان سمنان بوده است، اظهار کرد: با جمع‌آوری ۱۴۴ میلیارد ریال زکات، ۱۰۵ درصد تعهد این نهاد محقق شد. 

او خاطرنشان کرد: شهرستان دامغان و امیرآباد با تحقق ۱۵۶ درصد بالاترین تعهد را داشتند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه هزینه کرد زکات که ۴۰ درصد سهم پروژه‌های عام‌المنفعه در کشور است، تصریح کرد: در استان سمنان، ۱۱ درصد سهم پروژه‌های عام‌المنفعه و ۸۹ سهم نیازمندان شده است.

مسعودیان‌راد با بیان اینکه ۳۴ درصد از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده سهم مراکز نیکوکاری بوده است، تصریح کرد: در سال جاری نقش بیشتری برای این مراکز در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه ۱۶ درصد از زکات جمع‌آوری‌شده در سال گذشته زکات واجب بوده، تصریح کرد: دو میلیارد و 100 میلیون تومان زکات واجب و عمده زکات عمده شهرستان‌های سمنان، شاهرود و میامی بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به رویکرد توانمندسازی مددجویان در امر زکات تصریح کرد: در سال گذشته به جای مصرف مستقیم زکات در حوزه اشتغال گره خورد.

مسعودیان‌راد با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰۰ تن سیب در قالب زکات بین مددجویان توزیع و پس از فرآوری و تبدیل شدن به میوه خشک، و فرآوری‌های مختلف شد، تصریح کرد: ۸۴ دستگاه میوه خشک‌کنی خریداری شد و توانمند شدند.

وی تصریح کرد: در سال جاری، رشد ۲۱۰ درصدی برای زکات نسبت به سال گذشته پیش بنی شده و تاکنون ۷۹ میلیارد ریال جمع‌آوری‌شده است.

انتهای پیام/74009/خ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول