اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تفرقه افکنی دشمنان میان ایران و افغانستان به‌خاطر اتحاد در جنگ سوریه است

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: یکی از دلایل زوم کردن رسانه‌های معاند روی روابط افغانستان و ایران حضور یک نیروی یک پارچه در جنگ سوریه یعنی فاطمیون، زینبیون و حسینیون بود که دیدند در صورت اتحاد ایران و افغانستان چه اتفاقی خواهد افتاد.

تفرقه افکنی دشمنان میان ایران و افغانستان به‌خاطر اتحاد در جنگ سوریه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، وحید جلیلی در مراسم یادبود مجازی رزمنده کفرستیز اسلام شهید نسیم افغانی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ایران و افعانستان یک ملت در دو کشور هستند و فقط به لحاظ سیاسی تفکیک شدند.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی ادامه داد: امثال شهید نسیم افغانی نمادهایی از ملت واحد ایران افغانستان هستند و این نکته را یادآوری می کنند که ما یک ملت هستیم.

وی با اشاره به اینکه جنگ ایران و عراق حضور جانانه برادران افغانی در مقابل تهاجم خارجی بود اظهار کرد: تنها جایی که شوروی و آمریکا متحد شدند سرجنگ با ایران توسط کمک به عراق بود.

جلیلی متذکر شد: در شرایطی که شوروی به ایران گفت دست از حمایت برادران افغانی بکش تا ما از صدام حمایت نکنیم ولی امام گفت ما از ملت خودمان دست نمی‌کشیم پس ببنید که ما از ابتدا یک ملت بودیم.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با اشاره به مجاهدت‌های افغانی‌ها در طول تاریخ ایران یادآور شد: آخوند خراسانی متعلق به خراسان بزرگ بود که الان اصلا جزو ایران نیست او از سردمداران انقلاب مشروطه بود پس می‌بینید این ملت واحد است.

وی در پاسخ به اینکه چرا در چند ساله اخیر حساسیت‌ها روی مهاجران افغان زیاد شده است، بیان کرد: من ریشه را در یک جریان فکری غرب زده می‌بینم که اینها ولایت غرب را دارند و اهداف آنها را دنبال می‌کنند.

جلیلی ادامه داد: شما از زمان رضاخان تا همین حالا یک جریان غرب زده را می‌بینید که هویت حتی فارسی و مذهبی برایشان اهمیتی ندارد. این نگاه‌های متعصبانه ضد دینی و ضد ملی که متاثر از غرب زدگی هست نخبگان و مدیران را تحت فشار می‌گذارند که خواسته‌های آنها را اجابت کنند.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه کار فرهنگی در عرصه مقابله با تفرقه جویی قطعا جواب خواهد داد گفت: یکی از دلایل زوم کردن رسانه‌های معاند روی روابط افغانستان و ایران حضور یک نیروی یک پارچه در جنگ سوریه یعنی فاطمیون، زینبیون و حسینیون بود که دیدند در صورت اتحاد ایران و افغانستان چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی متذکر شد: الان دوره‌ای هست که جهان اسلام در غرب آسیا باید متحد شود و شاید یک دلیلی که دشمنان در حال تحریک غرب زده‌ها هستند، همین جلوگیری از اتحاد جهان اسلام است.

جلیلی درباره مجاهدت‌های افغان‌ها در جنگ با سوریه توضیح داد: در طول 100 سال گذشته حرکات تفرقه افکنی در ایران کم نبوده است. در طول 20 سال گذشته در ایران تهاجم فرهنگی برخی را به این فکر انداخته بود که دیگر جوانان ایرانی به دنبال یکپارچگی جهان اسلام نیستند اما در جنگ سوریه دیدیم که نسل جوان هنوز پایبند به ارزش‌های انقلابی و اسلامی بود در افغانستان هم همین طور بود.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی درباره ساخته شدن الگو و قهرمانان جوان در جنگ سوریه بیان کرد: شهید ابوحامد یک الگو برای نسل جوان بود و افتخارات او بی‌نظیر است، در طول تاریخ می‌توانیم بدان افتخار کنیم.

وی در پایان گفت: هنرمندان این ملت باید تلاش کنند که قهرمانان امروز را ماندگار کنند.

نخبگان خودی باید مراقب باشند

کارشناس و روزنامه نگار مسائل افغانستان در این لایو ویدیویی گفت: دیپلمات‌ها وقتی به هم می‌رسند صحبت از اشتراکات می‌کنند اصلا اشتراکی وجود ندارد چون ما یک ملت هستیم و اشتراک زمانی که یک ملت واحد باشد معنایی ندارد.

محمدحسین جعفریان ادامه داد: نخبگان در این شرایط صدای رسا هستند و نباید تحت تاثیر شیطنت رسانه‌ها قرار گیرند.

وی متذکر شد: گاهی اوقات علاوه بر غرب زده‌ها متاسفانه ما از نخبگان خودی مان رفتارهایی می‌بینیم که متعجب می.شویم. دراین برهه زمانی در یک جنگ فرهنگی هستیم و باید بسیار حواسمان را جمع کنیم.

جعفریان با تاکید بر اینکه نخبگان فرهنگی افسران جنگ فرهنگی هستند بیان کرد: اگر کسی قرار باشد با این جنگ مقابله کند نخبگان در دو طرف مرز هستند که نباید تحت تاثیر تفرقه جویی قرار گیرند.

وی درباره چرایی پرداختن رسانه‌های معاند به مساله مهاجرین توضیح داد: تا وقتی تقاضایی برای یک خبر وجود نداشته باشد رسانه‌ها خبر نمی‌زنند الان رسانه‌ها دیدند از خبرهای تفرقه جویی مهاجران افغانی بازخورد زیادی گرفتند و الان به دنبال خبرپراکنی در این حوزه هستند.

با هزینه شخصی امکانات در سوریه را فراهم می‌کنیم

فرمانده تیپ امام رضا(ع) لشکر فاطمیون هم در بخش دیگری از این برنامه گفت: ما با همه فراز و نشیب‌ها در سوریه در خدمت هستیم و امکانات ما از هفت سال پیش تا حالا تغییری نکرده است.

سید الیاس ادامه داد: خیلی بچه‌ها با هزینه شخصی خودشان امکانات را فراهم می‌آورند و برخی می‌گویند ما دکان باز کردیم اینگونه نیست.

وی در پایان گفت: چهل سال است ما با آداب و رسوم ایرانی رشد کردیم و با این فرهنگ عجین شدیم پس دشمنان نمی‌توانند افغانستان و ایران را از هم جدا کنند. اینها ریشه در اعتقادات ما دارد و ربطی به این ملت و آن ملت ندارد.

خداوند به شهید نسیم افغانی عزت داد

پژوهشگر شهدای افغانستان گفت: یگانگی قلبی مردم ایران و افغانستان باعث شد بسیاری از رزمندگان افغانی در جنگ ایران و عراق شرکت کنند. اینها امنیت ایران و افغانستان را به درستی یکی دیدند.

محمد سرور رجایی ادامه داد: خداوند به نسیم افغانی شهادت عطا کرد و سالها پس از گمنامی با آمدن پیکرش به عزت رسید.

وی در پایان گفت: یقینا این شهید و شهدای دیگر افغانی مشت محکمی بر دهان دشمنان تفرقه جو هستند. مردم ایران و افغانستان باید بدانند ما ملتی یگانه و متحد هستیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول