اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تعمیر کشتی 330 هزار تنی در ایزوایکو اتفاق بزرگی است/ باید تجارت ملوانی را در هرمزگان رونق دهیم

استاندار هرمزگان از تعمیر کشتی 330 هزار تنی در ایزوایکو برای اولین بار به عنوان یک اتفاق بزرگ و یک موفقیت بی‌سابقه در کشورمان یاد کرد.

تعمیر کشتی 330 هزار تنی در ایزوایکو اتفاق بزرگی است/ باید تجارت ملوانی را در هرمزگان رونق دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی استاندار هرمزگان در نشست استانداران سراسر کشور با معاون اول رییس جمهور که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، نکات مهمی را در زمینه اقتصاد دریامحور و ضرورت استفاده هرچه بیشتر از مواهب دریایی کشور بیان کرد.

برگزیده‌ای از این اظهارات در ادامه می‌آید.

 پرورش ماهی و میگو در استان‌های ساحلی با استفاده از آب دریا، دو ظرفیت بسیار مهم در راستای ایجاد اشتغال، درآمدزایی و ارزآوری در استان‌های ساحلی جنوب کشور به ویژه هرمزگان محسوب می‌شوند.

 باید با تخصیص منابع از این حوزه حمایت صورت گیرد تا جهش خوبی در زمینه پرورش ماهی و میگو ایجاد شود که این امر موجب اشتغال‌زایی و تثبیت و افزایش جمعیت در نوار ساحلی جنوب کشور خواهد شد. در این زمینه کارهای خوبی در استان هرمزگان آغاز شده است که تداوم آنها به حمایت دولت نیاز دارد.

یکی از ظرفیت‌های خوب در هرمزگان، تجارت ملوانی است. ما باید با ایجاد کمیته‌ای متشکل از وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی جهت رفع مشکلات و اجرایی شدن مناسب آیین نامه قانون تجارت ملوانی اقدام کنیم. این حرکت می‌تواند به رونق زندگی مردم ساحل نشین نیز کمک کند.

یکی دیگر از وجوه تجارت ملوانی، ایجاد امکان صادرات محصولات تولیدی در استان و در مقابل آن واردات کالاهای مورد نیاز با استفاده از ظرفیت لنج‌ها و ملوانان هرمزگان و سایر استان‌های جنوبی کشور است که به رفاه و رضایتمندی بیشتر مردم می‌انجامد.

کشتی‌سازی در هرمزگان، یک ظرفیت عظیم ملی بشمار می‌رود که توانایی وسیعی در حوزه مهندسی و نیروهای فنی در عرصه کشتی سازی در هرمزگان وجود دارد.

 برای نخستین بار تعمیر کشتی‌های ۳۳۰ هزار تنی در مجتمع کشتی سازی بندرعباس انجام شد و توانمندی بسیاری در حوزه ساخت کشتی نیز در این مجموعه وجود دارد که برای حمایت بیشتر از این صنعت کارگروهی به زودی راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول