اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فتح: توافق ما با حماس در تقویت مقاومت مردمی، دشمن اشغالگر را شوکه کرد

دبیر کل کمیته مرکزی جنبش فتح با بیان اینکه فلسطینی‌ها تهدید طرح الحاق را به فرصتی برای تحقق وحدت ملی خود مبدل کردند، گفت که توافق فتح و حماس برای ایجاد استراتژی مقاومت مردمی برای دشمن تکان دهنده بود.

فتح: توافق ما با حماس در تقویت مقاومت مردمی، دشمن اشغالگر را شوکه کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «جبریل الرجوب» دبیر کل کمیته مرکزی جنبش فتح توافق این گروه فلسطینی با حماس بر سر برنامه مشترکی برای مقابله با طرح الحاق رژیم صهیونیستی را برای دشمنان ملت فلسطین تکان دهنده توصیف کرد.

«صالح العاروری» معاون رئیس حماس و «جبریل الرجوب» در کنفرانس مطبوعاتی مشترک برنامه مشترک خود در مقابله با طرح اشغال را اعلام کرده بودند.

الرجوب در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» تاکید کرد که شرایط سیاسی و میدانی سرزمین‌های اشغالی فلسطین منجر به یک اجماع نظر میان گروه‌های فلسطینی شده است.

او با اشاره به اینکه طرح نتانیاهو فرصتی برای ساماندهی وحدت ملی فلسطین شده است، گفت: «ما یک راهبرد فلسطینی را علیه معامله قرن توسعه دادیم که با توقف هماهنگی امنیتی و توقف روابط با واشنگتن آغاز می‌شود».

الرجوب گفت: «ما به یک دیدگاه فلسطینی دست یافته‌ایم که بر ایجاد یک رهبری یکپارچه و برنامه‌ای متکی به مقاومت مردمی تاکید می‌کند».

وی تاکید کرد: «ما می‌خواهیم با کمک جامعه بین المللی تهدید را به فرصت تبدیل کنیم».

الرجوب اجرای طرح الحاق را به معنای پایان همه توافقات با رژیم اشغالگر خواند و گفت: «قرار است کنفرانسی در رام‌الله برگزار شود که در آن فعالان بین المللی از جمله جیمی کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکا هم سخنرانی کنند».

دبیر کل کمیته مرکزی جنبش فتح نشست خبری خود با العاروری را برای رژیم اشغالگر تحریک آمیز خواند و گفت: «با این حال ریاست فلسطین مرا به هماهنگی با همه گروه‌های فلسطینی مامور کرده است و من به ماموریت ملی خود به خوبی عمل خواهم کرد و از این کار به دنبال افتخار شخصی نیستم».

الرجوب افزود: «رژیم صهیونیستی درصدد خشکاندن منابع  مالی تشکیلات خودگردان است و کشورهایی عربی کاملا سکوت کرده‌اند».

او تحریم رژیم صهیونیستی از سوی رام الله را تصمیمی مستقل از تصمیم‌های پایتخت های عربی خواند و گفت: «هرگز اجازه نمی‌دهیم که تشکیلات خودگردان پوششی برای پیشبرد معامله قرن و طرح الحاق باشد».

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول