اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پرهیز از مراجعات غیرضروری به مجتمع‌های قضایی استان فارس

رئیس‌کل دادگستری استان فارس گفت: در راستای تأکیدات ستاد ملی مقابله با کرونا و پیشگیری از تشکیل تجمعات غیرضروری از ورود افراد غیر مرتبط با پرونده‌ها به مجتمع‌های قضایی جلوگیری می‌شود.

پرهیز از مراجعات غیرضروری به مجتمع‌های قضایی استان فارس

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، با توجه به شرایط پیش‌آمده ویروس کرونا و در راستای تأکیدات ستاد ملی مقابله با کرونا نشست پدافند غیرعامل دادگستری استان فارس با حضور رئیس‌کل دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب شیراز، معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، سرپرست معاونت مالی؛ عمرانی و پشتیبانی و برخی از مدیران و مسئولان دادگستری فارس و اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان فارس برگزار شد.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس در نشست پدافند غیرعامل دادگستری فارس از مراجعان به دستگاه قضایی خواست تا از مراجعات غیرضروری به مجتمع‌های قضائی استان و شهر شیراز پرهیز کنند و تصریح کرد: در راستای تأکیدات ستاد ملی مقابله با کرونا و پیشگیری از تشکیل تجمعات غیرضروری از ورود افراد غیر مرتبط با پرونده‌ها به مجتمع‌های قضایی جلوگیری می‌شود.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید کاظم موسوی با اشاره به تأکیدات ستاد مرکزی مقابله با کرونا و مسئولان بهداشتی استان تصریح کرد: در همین راستا و بر اساس بخشنامه گذشته به تمامی حوزه‌های قضایی استان تأکید شده است تا ضمن جلوگیری از ورود افراد غیر مرتبط با پرونده‌ها، تنها در اوقات رسیدگی تعیین‌شده افراد مرتبط با هر پرونده اعم از اصیل و وکیل اجازه ورود به مجتمع‌های قضایی را داشته باشند.

وی افزود: این اقدام در راستای حفظ سلامتی مراجعان محترم و همچنین قضات و کارکنان مجموعه و به حداقل رساندن تجمعات و حضور غیرضروری افراد در دستور کار قرارگرفته است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس به برخی از تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم جلوگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا در مجتمع‌های قضایی اشاره کرد و گفت: لازم است مراجعین و کارکنان حتماً و بلااستثناء از ماسک و مواد ضدعفونی استفاده نمایند و درب ورودی مجتمع‌های قضایی حتماً این موارد بهداشتی و الزام به ماسک زدن افراد کنترل شود و همچنین در برخی از بخش‌های دادگستری ازجمله اجرای احکام کیفری و حقوقی که با خیل مراجعه‌کنندگان روبرو هستیم و به دلیل ازدحام بیش‌ازحد در فضای فیزیکی کم لازم است پلاستیک‌های آهنربایی نصب شود.

رئیس شورای قضایی استان فارس تأکید کرد: تمهیدات لازم جهت ارائه و ثبت دادخواست‌ها، شکوائیه‌ها و لوایح موردنیاز در پرونده‌ها اندیشیده شده و وکلای محترم می‌توانند لوایح موردنظر را به‌صورت الکترونیکی از دفتر کار خود ثبت و یا به‌صورت نمابر به مجتمع‌های قضایی ارسال کنند و یا در برخی از موارد در بدو ورود به دادگستری چند نفر از همکاران ثبت کل مستقر می‌شوند تا لوایح و درخواست‌ها را دریافت کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی از برقراری ارتباطات دورسخنی بین دادگستری و زندان در راستای جلوگیری از نقل و انتقالات زندانیان خبر داد و بیان داشت: بستر فنی ارتباطات USSD جهت اطلاع‌رسانی‌های مجازی از پرونده‌ها فراهم‌شده و درصدد توسعه تجهیزات ویدیو کنفرانس برای ارتباط ویدیو کنفرانسینگ میان شعب دادسرا و دادگاه‌ها با زندانیان درون زندان هستیم که این امر می‌تواند جلوی نقل‌وانتقال زندانیان به دادسرا و دادگاه را گرفته و راهکار مناسبی در جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا باشد.

 وی همچنین اظهار امیدواری کرد: با توکل به خداوند متعال و توسل به ائمه اطهار (علیهم‌السلام) و رعایت نکات و تذکرات بهداشتی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌شود بتوانیم در آینده بر این ویروس غلبه کنیم.

انتهای پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول