به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک مدیران کل آموزش و پرورش و معاونین آموزش متوسطه استانها که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: کسب شایستگی در سطوح مختلف تحصیلی وجود دارد اما این شایستگی دوره متوسطه دوم عمیقتر و منجر به اشتغال میشود.
وی افزود: هرچند آموزش ابتدایی اهمیت ویژهای در تربیت دانشآموزان دارد اما این موضوع نفی کننده اهمیت تربیت در دوره متوسطه اول و دوم نیست لذا نباید از این موضوع غافل شویم.
کمرئی تصریح کرد: ۲۹ برنامه و ۹۶ فعالیت در دوره متوسطه اول و دوم برای سال تحصیلی آینده در دستور کار قرار دارد.
وی راهبری گروههای آموزشی را مجموعهای بی بدیل برشمرد و خاطرنشان کرد: مرجعیت علمی برای معلمان، سهم آنها در توسعه شایستگیهای معلمان، نقش آنان در پشتیبانی علمی معلمان و همچنین اعتبارسنجی محتواهای آموزشی از مهمترین ویژگیهای گروههای آموزشی است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، هدایت تحصیلی را اهرم اصلی سیاست توسعه متوازن دانست و افزود: الگوی تعالی تنها برنامه آموزش و پرورش در مدیریت راهبری مدارس، نظارت و کنترل مبتنی بر جهتگیریهای سند تحول است.
وی اضافه کرد: پژوهشسراهای دانشآموزی مصداق بارز تنوع بخشی به محیط های یادگیری بر اساس آموزههای سند تحول است که توجه به فناوریهای جدید، ماهیت فعالیت این مراکز را تشکیل میدهد.
کمرئی، برگزاری مسابقات و جشنواره ها را نشانه تحرک و پویایی نظام آموزشی در راستای کیفیت بخشی دانست و گفت: تنوع موضوع جشنوارهها موجب پوشش تقریبی همه دانشآموزان شده است.
وی با تأکید بر برنامههای مدرسه محوری، اظهار کرد: فعالیت ۳ هزار و ۱۸۲ واحد آموزشی شبانهروزی با پوشش ۳۸۷ هزار دانشآموز نشان از رویکرد عدالت آموزشی و توجه به مناطق محروم دارد.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از تربیت معلمان دارای چند مهارت خبر داد و عنوان کرد: برگزاری دورههای آموزشی برای توسعه و توانمندسازی معلمان در چهار گروه درسی و یک درس شناور با هدف یک معلم برای چند درس از دوسال قبل در مناطق محروم آغاز شده است.
وی اضافه کرد: توسعه کمی و کیفی علوم انسانی از جمله برنامه های این معاونت در سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۳۹۹ خواهد بود.
انتهای پیام/