اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

فارس من| پاسخ مسؤولان دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عدم کاهش شهریه

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا و برگزاری کلاس‌ها به صورت آنلاین هزینه‌های دانشگاه بیشتر شده است، گفت:دانشگاه از اساتید درخواست کرده محتواهای جدید را تهیه و به صورت الکترونیکی و آنلاین تدریس کنند.

فارس من| پاسخ مسؤولان دانشگاه  صنعتی امیرکبیر به عدم کاهش شهریه

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران خبرگزاری فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس من درخواست «اعتراض دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به عدم کاهش شهریه‌» را داشته‌اند. 

این کاربران گفته‌‌اند: «وزیر علوم در خصوص وضعیت شهریه دانشجویان ترم جاری گفتند: «تصمیم‌گیری در خصوص تعیین تکلیف شهریه دانشجویان و تمامی مباحث مالی و بودجه‌ای در ترم جاری بر عهده هیئت امنای دانشگاه‌ها خواهد بود، امیدواریم دانشگاه‌ها در هیئت‌ امنا موضوع شهریه را مطرح کنند تا احیانا اگر در جایی لازم بود، شهریه به دانشجویان برگردد.

غلامی تاکید کردند: طبعاً دانشجویانی که سرویس و خدماتی از دانشگاه دریافت نمی‌کنند اما شهریه پرداخت کرده باشند، شهریه آنها محاسبه خواهد شد و با تصمیم هیات های امنا شهریه در حساب آنها برای ترم آینده ذخیره خواهد شد و دانشجویان در حال تحصیل پولی دریافت نمی‌کنند بلکه به عنوان طلب در آنها ذخیره می‌شود و در نیمسال بعدی مابه‌التفاوت دریافت خواهد شد اما دانشجویانی که در شرف فارغ التحصیل باشند این طلب را دریافت خواهند کرد. با توجه به تفاوت آشکار در کیفیت و کمیت خدمات دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ترم مذکور و تصمیم متخده از سوی دانشگاه مبنی بر عدم کاهش شهریه‌ها، کمپینی برای اعتراض به این موضوع و پیگیری برای شفاف سازی جزئیات این تصمیم دانشگاه تشکیل شده است.»

* کاهشی در هزینه‌های دانشگاه نداشته‌ایم

در پیگیری‌ها حسین کریمیان معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این باره به خبرنگار فارس، گفت: این هزینه دانشجویان است که کاهش پیدا کرده است.دانشجویان هزینه رفت‌وآمد ندارند و دروس را به صورت مجازی در منزل پیگیری می‌کنند. 

وی با بیان اینکه لزومی ندارد که شهریه‌ دانشجویان کم شود، ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا و برگزاری کلاس‌ها به صورت آنلاین هزینه‌های دانشگاه بیشتر شده و دانشگاه از اساتید درخواست کرده محتواهای جدید را تهیه و به صورت الکترونیکی و آنلاین تدریس کنند. بعضی از اساتید ۲ تا ۳ کار را با هم انجام می‌دهند و دانشگاه باید هزینه‌ای در قبال چنین کاری به اساتید پرداخت کند و یا خواهش کند که اساتید چنین کاری را بدون هیچ هزینه‌ای انجام دهند. 

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: با وجود اینکه سلف ‌سرویس‌های دانشگاه تعطیل است ولی ما قرارداد حجمی یکساله با پیمانکار منعقد کرده‌ایم بنابراین باید تمام حق‌ و حقوق‌شان را پرداخت کنیم و هزینه‌ای در این مورد کم نشده است. 

کریمیان در پایان گفت: شاید ما تنها دانشگاهی هستیم که اگر دانشجو به هر دلیلی از جمله بیماری حذف ترم کرده بدون سنوات کل شهریه را به دانشجو عودت می‌دهیم و این در حالی است که دانشگاه‌های دیگر فقط شهریه متغیر را به دانشجو برمی‌گردانند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول