اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

زمینه‌سازی جهاد دانشگاهی برای تحول علمی و فرهنگی/ اشتغالزایی و رفع محرومیت ماموریت جهاد دانشگاهی در گنبدکاووس

مدیر مرکز آموزش جهاد دانشگاهی گنبدکاووس با اشاره ضرورت رفع محرومیت در شهرستان گنبدکاووس، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی ماموریت دارد محرومیت‌های علمی، فرهنگی، فناوری و آموزشی را به سهم خود رفع کند.

زمینه‌سازی جهاد دانشگاهی برای تحول علمی و فرهنگی/ اشتغالزایی و رفع محرومیت ماموریت جهاد دانشگاهی در گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، جهاد دانشگاهی نهادی انقلابی است که مولود انقلاب و اندیشه راهبردی امام راحل عظیم‌الشان برای گره‌گشایی در فضای فرهنگی و سپس در سال‌های بعد فضای علمی، پژوهشی و نهایتا اشتغالزایی بوده و امروزه در سطح کشور جور بسیاری از دستگاه‌ها و نهادها را با حضور دانشمندان جوان و انقلابی کشیده است.

جهاد دانشگاهی در استان گلستان نیز قریب به یک دهه است فعالیت خود را آغاز کرده و با فراز و نشیب مختلف در دوره‌های مدیریتی مختلف کم‌کم جای خود را در معادلات استانی پیدا می‌کند، در این مسیر مرکز آموزش جهاد دانشگاهی گنبدکاووس نیز به عنوان محور فعالیت‌های شرق استان این نهاد در گلستان تلاش دارد تا بار رسالت سنگین خود مبنی بر محرومیت‌زدایی علمی و فرهنگی را به بار بنشاند که در این مسیر نیازمند همراهی و همدلی با مسوولان و مدیران و تطابق اهداف و عملیات‌های راهبردی خود است. از این رو نشت مشترک مدیر مرکز آموزش جهاد دانشگاهی گنبدکاووس با فرماندار این شهرستان امروز و در فضایی صمیمی در فرمانداری گنبدکاووس برگزار شد.

* آموزش 1300 فراگیر در مرکز آموزش جهاد دانشگاهی گنبدکاووس/ برای کار کردن و خدمت به مردم تا پای جان آماده‌ایم

مدیر مرکز آموزش جهاد دانشگاهی گنبدکاووس در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل این نهاد برای توسعه و پیشرفت شرق استان گلستان، اظهار کرد: در سال گذشته بالغ بر یک هزار و 300 نفر در دوره‌های کوتاه‌مدت فنی، مهارتی و دانش‌افزایی جهاد دانشگاهی در گنبدکاووس شرکت کرده‌اند.

علی‌اکبر تیموری با بیان اینکه عمده دوره‌های ما در حوزه فناوری اطلاعات، مهارت‌های کاربردی رایانه، کمک پرستاری، دستیار دندانپزشک، زبان‌های خارجی، طب سنتی و گیاهان دارویی بوده است، افزود: در سال جاری دوره‌های مهارت‌های فردی و مدیریتی با رویکرد فرهنگی و اجتماعی را نیز به مجموعه دوره‌های خود اضافه کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه دهکده پژوهشی گیاهان دارویی شرق استان گلستان واقع در گالیکش یکی از مولفه‌هایی است که می‌تواند در گنبدکاووس نیز تداوم یابد، خاطرنشان کرد: ما از به کار بستن و به میدان آوردن هر ظرفیتی برای افزایش خدمت‌رسانی جهاد دانشگاهی به مردم به ویژه در حوزه علم و فناوری دریغ نخواهیم کرد.

مدیر مرکز آموزش جهاد دانشگاهی گنبدکاووس بر تهیه برنامه میان‌مدت و بلندمدت برای توسعه فعالیت‌های این نهاد در شرق استان گلستان تاکید کرد و گفت: امیدواریم به لطف خدا، حمایت مدیران و همراهی نخبگان منطقه‌ای در حد وسع و توان خود زمینه‌ساز تحولات علمی، اقتصادی، فرهنگی و پژوهشی با محوریت اشتغالزایی در منطقه باشیم.

تیموری با تقدیر از حمایت‌های فرماندار گنبدکاووس از جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف، اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌ها و فضای فیزیکی گام نخست ما برای توسعه محتوایی و خدمات‌رسانی است و معتقد هستیم به جای نمایش و ارائه بیش از حد مطلب باید تا پای جان برای مردم شریف و مهربان این نظام و انقلاب کار کرد.

* تهیه برنامه و راهبرد عملیاتی ضروری است/ جهاد دانشگاهی به رفع محرومیت منطقه کمک کند

فرماندار گنبدکاووس نیز در این دیدار با اشاره به اینکه از دوران ابتدای تشکیل جهاد دانشگاهی با این نهاد آشنا بوده‌ام، اظهار کرد: بنده ظرفیت‌های بالا و اثربخش این نهاد انقلابی را به خوبی می‌شناسم و معتقد هستم اگر همدلی و همراهی خوبی میان مدیران این مجموعه و دستگاه‌های دولتی و مردمی شکل بگیرد توسعه و پیشرفت‌های بزرگ دور از دسترس نخواهد بود.

عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه بنده با تمام توان برای کمک به جهاد دانشگاهی به شرط داشتن برنامه و راهبرد عملیاتی آماده‌ام، افزود: رویکرد تعاملی جدید شکل گرفته در مجموعه جهاد دانشگاهی استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس ما را به افقی روشن‌تر و ارائه خدماتی بهتر به مردم در منطقه امیدوار کرده است.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی را برای همکاری با جهاد دانشگاهی و استفاده از ظرفیت‌ها و خدمات علمی، پژوهشی، فرهنگی، اشتغالزایی و ... این نهاد تشویق و ترغیب خواهم کرد، ادامه داد: شما جوانان تازه‌نفس در این نهاد انقلابی با روحیه جهادی و انقلابی تلاش کنید بیش از گذشته ظرفیت‌های این مجموعه را به مسوولان و مدیران مختلف بشناسانید.

فرماندار گنبدکاووس با اشاره به اینکه از این پس مدیران جهاد دانشگاهی را در تمامی جلسات و شوراهای مهم شهرستانی دعوت خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: انتظار ما کمک و راهگشایی جهاد دانشگاهی در امور مختلف شهرستان و کمک به رفع محرومیت منطقه است.

گفتنی است مرکز آموزش جهاد دانشگاهی گنبدکاووس که متولی ارائه خدمات این نهاد به شرق استان گلستان می‌باشد از ابتدای تیرماه سال جاری با مدیریت جدید و افزایش بخش‌های فرهنگی و پژوهشی به ساختار خود وارد عرصه جدیدی در حوزه خدمت‌رسانی به مردم شده است.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول