اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

برخی رویدادهای( ۱۹ تیر ماه) در استان ایلام را در این بسته خبری می‌توانید، بخوانید.

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، محمد کریمیان مدیر کل دانشگاه علوم پزشکی ایلام، گفت: طی رایزنی‌های شش‌ماهه با مسوولان سازمان برنامه و بودجه کشور؛ سرانجام مجوز توسعه فضاهای آموزشی برای دانشگاه علوم پزشکی ایلام اخذ شد.

وی افزود: در این مجوز، میزان 10 هزار متر مربع برای احداث خوابگاه 600 نفره و 4 هزار متر مربع نیز برای احداث سرویس دانشجویان در نظر گرفته شده است.

ایجاد محدودیت در ورودی مناطق تفریحی و گردشگری ایلام

 سرهنگ رضا همتی‌زاده رئیس پلیس راه استان ایلام، اظهار کرد: در اجرای مصوبات بیست و هفتمین جلسه ستاد مدیریت مبارزه با ویروس کرونا در استان با توجه به اعلام وضعیت قرمز، به منظور پیشگیری از اپیدمی ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ورودی آرامستان‌های سراسر استان و مناطق تفریحی، تفرجگاه‌ها و اماکن متبرکه تا اطلاع ثانوی مسدود می‌شوند.

وی افزود: در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی و عدم تجمع افراد در مناطق ذکر شده، پلیس راه استان با سایر دستگاه‌های امدادی در روزهای پایانی هفته از تردد غیر ضرور خودروها در کلیه محورهای مواصلاتی جلوگیری و نسبت به عودت خودروها اقدام خواهد کرد.

افتتاح  ۸۷ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی در ایلام

زهرا همتی مدیر کل بهزیستی استان ایلام در تشریح برنامه‌های هفته بهزیستی و چهلمین سالگرد تاسیس این سازمان در استان ایلام اظهار کرد: برنامه‌های هفته بهزیستی امسال تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و بر اساس تاکید ستاد استانی کرونا تمامی همایش‌ها و نشست‌ها لغو و برنامه‌ها به صورت محدود با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شوند.

وی افزود: ادای احترام مسوولان و کارکنان بهزیستی ایلام به مقام شامخ شهدا و غبار روبی مزار شهدا، رایگان شدن خدمات کلینیک توانبخشی و مرکز مشاوره، دیدار با مسوولان استان، افتتاح همزمان ۸۷ واحد مسکونی مددجویان به صورت ویدئو کنفرانس، نشست شورای مشورتی فرزندان بهزیستی با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور به صورت ویدیو کنفرانس، افتتاح ۳۳ طرح اشتغالزایی مددجویان، افتتاح نخستین مرکز مثبت زندگی، افتتاح بنیاد فرزانگان، افتتاح سه مرکز مشاور و افتتاحیه گروه‌های همیار را از جمله برنامه‌های هفته بهزیستی در این استان عنوان کرد.

آتش سوزی ۵ هکتار از مراتع طبیعی در ایلام

سرهنگ جمال موسوی فرمانده انتظامی ایلام از آتش سوزی پنج هکتار از مراتع طبیعی در کوه‌های حوالی روستای حسین‌آباد در بخش میشخاص از توابع این شهرستان خبر داد و گفت: در پی تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، مبنی بر وقوع یک فقره آتش سوزی مراتع طبیعی، واقع در کوه‌های مشرف به روستای حسین‌آباد، بخش میشخاص از توابع شهرستان ایلام، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند. 

وی افزود: با حضور نیروهای مردمی و یگان‌های امدادی و پلیس، آتش سوزی بدون هیچ گونه خسارت جانی مهار شد.

 وضعیت تورم در ایلام مناسب نیست

 قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان به مسئله تناقض فقر و غنا در استان اشاره کرد و گفت: در عین وجود فقر و تحت پوشش بودن بیش از ۱۲۰ هزار نفر از جمعیت ۶۰۰ هزار نفری استان، توان و قدرت خرید مردم بالا است.

وی افزود: البته یکی از دلایل افزایش تورم هم می‌تواند بالا بودن عرضه و تقاضا سبب شده وضعیت تورم در ایلام مناسب نباشد.

انتهای پیام /970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول