اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحلیلگر صهیونیست: توافقنامه نظامی دمشق-تهران، دو پیام برای «اسرائیل» دارد

یک تحلیلگر صهیونیست معتقد است ایران با امضای توافق نظامی با سوریه، دو پیام به رژیم صهیونیستی در موضوع سوریه و فلسطین اشغالی داده است.

تحلیلگر صهیونیست: توافقنامه نظامی دمشق-تهران، دو پیام برای «اسرائیل» دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی ایوب» وزیر دفاع سوریه و «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (چهارشنبه) در زمینه گسترش‌‌ همکاری‌های نظامی، معاهده‌ای امضا کردند.

این توافق بسیار مهم در این شرایط حساس، از دید رژیم صهیونیستی و تحلیلگران فعال در شبکه‌های این رژیم دور نماند و آن را پیامی برای تل‌آویو ارزیابی کردند.

«روعی قیس» تحلیلگر نظامی شبکه «کان‌نیوز» تلویزیون رژیم صهیونیستی می‌گوید: «قطعا ایران می‌خواهد با این توافقنامه، دو پیام به اسرائیل مخابره کند».

قیس مدعی شد که پیام نخست این است که «پیش از هر چیز، ما در سوریه باقی می‌مانیم و حملات شما هر اندازه که باشد، این مسئله را تغییر نخواهد داد».

این تحلیلگر صهیونیست درباره پیام دوم نیز تصریح کرد که ایران و همپیمانانش قادر هستند «اسرائیل را از خاک سوریه هدف قرار دهند».

شبکه خبری المیادین نیز به نقل از رسانه‌های صهیونیستی گزارش داد: «ظاهرا ایران تلاش می‌کند و می‌تواند مانند سال‌های گذشته، اسرائیل را هدف قرار داد. این مسئله‌ای است که باید در برهه آتی بدان توجه کرد».

به گزارش این رسانه‌ها، مسئله مهم، اظهار نظر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پس از امضای توافقنامه است که تأکید کرد، تهران قصد دارد به ارتش سوریه کمک کرده و سامانه‌های پدافند هوایی آن را ارتقا بخشد.

توافق مذکور بر گسترش همکاری‌های نظامی و امنیتی در زمینه‌ فعالیت نیروهای مسلح و ادامه هماهنگی‌ها تأکید دارد.

طرفین سوری و ایرانی در گفت‌و‌گوی روز گذشته خود، اوضاع سوریه و ضرورت خروج نیروهای بیگانه‌ای را که به صورت غیرقانونی وارد این کشور شدند، بررسی کردند.

این توافق علیرغم قانون تحریمی آمریکا موسوم به «سزار» است که هر گونه همکاری با دولت سوریه، تحریم طرف کمک کننده را به همراه دارد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول