اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دست رد انصارالله بر ابتکار جدید گریفیتس؛ ترفندی برای نجات ائتلاف است

هیأت انصارالله در پی رفتارهای جانبدرانه اخیر فرستاده سازمان ملل حاضر به دیدار با وی نشد بویژه اینکه ارائه طرح جدید صلح همزمان با قریب‌الوقوع بودن تسلط ارتش یمن بر مأرب است.

دست رد انصارالله بر ابتکار جدید گریفیتس؛ ترفندی برای نجات ائتلاف است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از آنکه هفته جاری هیأت انصارالله حاضر به دیدار با «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در مسقط یا تحویل ابتکار جدید او نشدند، وی دست خالی به اردن بازگشت؛ دلیل این اقدام انصارالله، رفتارهای جانبدارانه اخیر گریفیتس بود که جدیدترین آنها ایجاد پوشش بر جنایت توقیف کشتی‌های حامل مشتقات نفتی است.

روزنامه «الاخبار» در گزارشی در این باره نوشت: به نظر می‌رسد صنعاء این بار تصمیم گرفته درهای خود را به روی گریفیتس ببندد، شخصی که رفتارهای اخیر وی نشان از جانبداری آشکار از ائتلاف سعودی دارد... دولت نجات ملی یمن در دیدارهایش با گریفیتس انعطاف زیادی از خود نشان داد اما وی در مقابل همچنان تلاش می‌کند از امتیازهای داده شده از سوی صنعاء سوءاستفاده کند تا دستاوردهایی برای ائتلاف ثبت کند.

در ادامه این گزاری آمده، به نظر می‌رسد طرح اخیر گریفیتس چیزی جز تلاش برای دور زدن تحولات میدانی اخیر و نزدیک بودن تسلط ارتش و کمیته‌های مردمی بر تمام «جبهه شرقی» (که مأرب در آن قرار دارد) نباشد. این طرح بندهای بی سابقه‌ای نسبت به قبل دارد و بسیاری از مطالبات قبلی انصارالله را پاسخ نمی‌دهد.

 به آتش‌بس و توقف تمام عملیات‌های نظامی هوایی، زمینی و دریایی و ازسرگیری روند سیاسی در نزدیکترین زمان ممکن فرا می‌خواند. خواستار رفع موانع برای ورودی کشتی‌های تجاری و نفتی می‌شود و به ازسرگیری پمپاژ نفت از مأرب (در شرق یمن) به الحدیده (در غرب یمن) فرامی‌خواند. همچنین خواستار بازگشایی فرودگاه صنعاء و آزادی تمام بازداشت‌شدگان بر اساس توافق سوئد می‌شود.

علی‌رغم ظواهر مثبت این طرح، انصارالله حاضر به قبول متن آن هم نشد زیرا معتقد است نشانه‌ای از جدیت یا نیت صادقانه‌ برای اجرای این طرح وجود ندارد. انصارالله معتقد است که طرح جدید به دنبال نجات ائتلاف است که اخیرا در جلوگیری از رسیدن ارتش و کمیته‌های مردمی به شهر مأرب شکست خورده است. در حالی که ائتلاف سعودی بر سیاست فریب خود اصرار دارد صنعاء با هماهنگی قبایل به سمت نبرد آخر برای بازپس‌گیری شهر مأرب به پیش می‌رود.

از سوی دیگر رسانه‌های یمنی بامداد امروز گزارش دادند، ائتلاف سعودی به حملات هوایی خود به مأرب و الجوف شدت داده و بیش از ۳۸ حمله هوایی انجام داده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول