اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

احیای 414 میلیارد از مطالبات اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان از سهم دولت

وزیر آموزش و پرورش از احیای 414 میلیارد تومان از مطالبات اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان از سهم دولت خبر داد.

احیای 414 میلیارد از مطالبات اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان از سهم دولت

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پیگیری‌های جدی مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان در خصوص دریافت سهم دولت، احیای بخشی از مطالبات اعضای صندوق تحت عنوان ایفای تعهدات دولت در حمایت از فرهنگیان عضو به مبلغ 413 میلیارد و 894 میلیون تومان را خبر خوبی برای فرهنگیان دانست.

وی پیگیری مطالبات سهم دولت را یکی از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد و با اشاره به روند احیای این مبلغ گفت: در شرایطی که کشور و به ویژه دولت با محدودیت‌های مالی فراوانی مواجه است، این مبلغ با استفاده از ظرفیت قانون بودجه و از طریق تهاتر با بانک‌ انجام شده است.

حاجی‌میرزایی با تأکید بر اهمیت تخصیص سهم دولت برای فرهنگیان عضو مؤسسه، افزود: کارکنان آموزش و پرورش مانند سایر کارکنان دولت حق دارند که از سهم دولت برخوردار شوند؛ بنابراین علاوه بر مبالغ وصول شده، احیای مابقی سهم دولت نیز با همان ساز و کار قبلی در دستور کار قرار گرفته و در حال پیگیری است که به محض دریافت به حساب اعضای مؤسسه منظور می‌شود.

وی ادامه داد: طبق ماده ۸۵ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، کارکنان وزارت آموزش و پرورش که عضویت صندوق ذخیره فرهنگیان را پذیرفته‌اند و یا خواهند پذیرفت، می توانند تا 5 درصد از حقوق و مزایای خود را به صورت ماهیانه به حساب صندوق واریز ‌کنند و دولت نیز موظف است همه‌ساله معادل سهم واریزی اعضاء به صندوق ذخیره فرهنگیان را به‌طور کامل در ردیف اعتباری خاص در بودجه سنواتی منظور و پرداخت کند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین اضافه کرد: تلاش می‌کنیم ضمن تحصیل باقیمانده سهم دولت، این حکم قانونی را در برنامه هفتم توسعه نیز منظور کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول