اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

«وقف برای تبلیغ وقف» نیاز امروز استان سمنان است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: یکی از نیازهای امروز در استان سمنان، ایجاد موقوفاتی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و به عبارتی «وقف برای تبلیغ وقف» است.

«وقف برای تبلیغ وقف» نیاز امروز استان سمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی صبح امروز در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با وی، در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان باید با ابزار فرهنگ و هنر در راستای تعالی دین اسلام تلاش کند و اوقاف و امور خیریه با استفاده از اماکن، امکانات و ابزارهای مذهبی که در اختیار دارد.

وی افزود: در استان سمنان چند دستگاه زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال فعالیت هستند و هر یک امکانات خوبی در اختیار دارند و از ظرفیت‌های خوبی برخوردار هستند و باید تلاش شود در راستای انجام مأموریت‌های یکدیگر به نحو احسن از آن‌ها استفاده کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان به نقش بی‌بدیلی که رسانه و هنر می‌تواند در گسترش فرهنگ وقف ایفا کند، اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه در استان سمنان نگاه خوبی در حوزه رسانه‌ها و هنرمندان به فرهنگ وقف وجود دارد و باید از این ظرفیت همچون گذشته برای ایجاد موقوفاتی بر اساس نیازهای روز جامعه استفاده شود.

وی عنوان کرد: یکی از نیازهای امروز در استان سمنان، ایجاد موقوفاتی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و به عبارتی «وقف برای تبلیغ وقف» است.

تدینی گفت: وقف یکی از سنت‌های نیک و راهکارهای دین اسلام برای رفع فاصله طبقاتی در جامعه است که به کمک آن می‌توان بسیاری از مشکلات اجتماعی و معیشتی مردم را در جامعه حل‌وفصل کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم این سنت حسنه بیش از گذشته در جامعه نهادینه شود و واقفان نیز در هنگام وقف اموال خود، با نگاه دقیق به محیط پیرامونی خود، نیت موقوفه خود را بر اساس نیازهای روز جامعه تعیین کنند.

انتهای پیام/74002/ب/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول