اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

نسخه‌نویسی الکترونیک ۲۶۰ پزشک در همدان

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه یکی از آثار انجام نسخه‌نویسی الکترونیکی پیشگیری از شیوع بیماری کروناست گفت: ۲۶۰ پزشک طرف قرارداد نسخه‌نویسی الکترونیک انجام می‌دهند.

نسخه‌نویسی الکترونیک ۲۶۰ پزشک در همدان

سعید فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: نسخه‌نویسی الکترونیکی از طریق کاهش تبادل دفترچه بین پزشک، بیمار، داروخانه و سایر مراکز ارائه‌دهنده خدمات درمانی می‌تواند در پیشگیری از شیوع و انتشار ویروس کرونا تاثیرگذار باشد.

وی افزود: انجام نسخه‌نویسی به صورت الکترونیکی رویدادی مهم و مبارک در نظام سلامت کشور است که آثار مثبت بسیار زیادی به همراه خواهد داشت.

مدیرکل بیمه سلامت همدان جلوگیری از تکرارگرافی‌ها و آزمایشات با حفظ گزارش‌ها در پرونده الکترونیک سلامت افراد را مزیت نسخه‌نویسی الکترونیک دانست و افزود: امکان دسترسی به آمار و اطلاعات صحیح در خصوص وضعیت سلامت شهروندان برای برنامه‌ریزی‌های بلندمدت، حذف هزینه‌های مربوط به چاپ، تهیه، توزیع و نگهداری دفترچه‌های بیمه و اسناد پزشکی و امکان نظارت موثر بر رفتار بیمه شده و موسسه درمانی از مزیت‌های این طرح است.

وی کاهش احتمال انتقال انواع آلودگی‌ها از طریق دفترچه بیمه درمانی و تبادل اسناد و اوراق پزشکی را از مزیت‌های این کار دانست و بیان کرد: صرفه‌جویی در مصرف کاغذ با توجه به تحریم‌ها، استقرار دولت الکترونیک و بهره‌برداری از فناوری‌های جدید و حذف سوء استفاده‌های احتمالی از دفترچه‌های بیمه درمانی از مزیت‌های نسخه‌نویسی الکترونیک است.

فرجی یادآور شد: در حال حاضر ۳۴۵ پزشک در استان همدان با بیمه سلامت قرارداد دارند که ۲۶۰ نفر از آنها اقدام به نسخه‌نویسی الکترونیکی و استحقاق‌سنجی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع طرح تاکنون ۱۳۹ هزار و ۵۱ مورد نسخه‌نویسی الکترونیکی و استحقاق‌سنجی توسط پزشکان در سطح استان انجام شده است.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول