اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

شرکت مخابرات بوشهر، فراری از توفیق اجباری

طبق قانون و دستورالعمل ابلاغی شرکت مخابرات، شاید بتوان حداقل یک بند محکم یافت که مخابرات موظف به انجام بی‌چون‌وچرای آن است و آن‌هم واگذاری خط تلفن در حداقل زمان ممکن است. ولی شاهد هستیم که حتی در مناطق شهری نیز مخابرات توجهی خاصی به این موضوع ندارد.

شرکت مخابرات بوشهر، فراری از توفیق اجباری

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، با توجه به افزایش وسعت شهرها و گسترده‌تر شدن دامنه مناطق مسکونی، ایجاد ارتباط غیر فیزیکی و مجازی بیشتر حس می‌شود. همچنین روزبه‌روز تعداد خانوارها بیشتر شده و درنتیجه آن ساخت‌وساز منازل هم افزایش‌یافته است.

منازل و خانوارهای جدید طبق معمول برای اشتراک خط تلفن به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه می‌کنند تا برای منزل جدید خود تلفن دریافت کنند.

خط تلفن امروزه نه‌تنها برای برقراری تماس بلکه اتصال به شبکه اینترنت از طریق ADSL نیز استفاده می‌شود اما اکنون شاهد هستیم که مخابرات همکاری لازم را برای واگذاری خطوط جدید از خود نشان نمی‌دهد. حتی برخی مشترکینی که درخواست جابجایی خط از نقطه‌ای به نقطه دیگر (به دلیل تغییر محل زندگی و...) دارند نیز گاهی تا ماه‌ها در صف جابجایی می‌مانند.

کم‌توجهی مخابرات با واگذاری خطوط

طبق قانون و دستورالعمل ابلاغی شرکت مخابرات، شاید بتوان حداقل یک بند محکم یافت که مخابرات موظف به انجام بی‌چون‌وچرای آن است و آن‌هم واگذاری خط تلفن در حداقل زمان ممکن است. ولی شاهد هستیم که حتی در مناطق شهری نیز مخابرات توجهی خاصی به این موضوع ندارد.

این معضل در مناطق دورتر از مرکز شهر بوشهر بغرنج‌تر بوده و در برخی نقاط مانند تنگک، افرادی هستند که ماه‌ها و یا حتی بیشتر در صف واگذاری خط تلفن مانده‌اند و دائم وعده امروز و فردا می‌شنوند.

تخلیه قریب به یک میلیون خط تلفن بلااستفاده

این موضوع در حالی مطرح است که شرکت مخابرات قریب به یک میلیون خط تلفن بلااستفاده در کشور را تخلیه کرده و ظرفیت گسترده‌ای برای خدمت‌دهی بهتر به متقاضیان فراهم آورده است. همچنین تغییرات اساسی در هزینه آبونمان‌ هم صورت گرفته و هزینه حفظ اشتراک مردم بالاتر رفته است.

درآمدهای دیگر شرکت مخابرات مانند اشتراک اینترنت پرسرعت(ADSL) هم افزایش‌یافته است چرا معمولاً خطوطی که درگذشته روی آن هیچ اشتراک اینترنت فعالی نبوده یا اخیراً بلااستفاده مانده‌اند از طرف مخابرات PCM شده و در مراجعات حضوری به مردم گفته می‌شود که برای تغییر خط از PCM به معمولی باید اشتراک اینترنت پرسرعت خود را از مخابرات و آن‌هم با قرارداد و پیش‌پرداخت اشتراک یک‌ساله دریافت کنند!

علاوه بر مشکلات مذکور این نکته نیز مطرح می‌شود که وقتی امکان واگذاری خط تلفن جدید وجود ندارد پس چرا هنگام ثبت‌نام ابتدا هزینه آن به‌طور کامل از متقاضی دریافت می‌شود؟! نکته جالب‌تر این است که شرکت مخابرات اکنون یک بخش خصوصی محسوب می‌شود و کم‌کاری و همکاری نکردن در سرویس دادن به متقاضیان یا مشترکین فعلی جای بسی تعجب دارد!

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول