اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

22 روستای آذربایجان‌شرقی بدون بیکار/ تدوین سند اشتغال 5 هزار روستا

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: در 22 روستای استان مطلقا بیکار نداریم.

22 روستای آذربایجان‌شرقی بدون بیکار/ تدوین سند اشتغال 5 هزار روستا

تقی کرمی امروز در گفت.وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به اینکه بر اساس قانون برنامه ششم، باید هر سال برای 5 هزار روستا سند اشتغال تدوین شود و در طول برنامه ششم، 25هزار سند اشتغال باید نهایی شود، اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه متولی این امر است ولی چون تهیه این سندها با تاخیر همراه بود، دفتر امور روستایی استانداری اقداماتی ابتکاری انجام داد. از جمله اینکه از هر شهرستان سه روستای دارای ظرفیت منحصر به فرد را انتخاب کرد و در مجموع 65 روستای آذربایجان شرقی برای مطالعه تعیین شد.
 
وی، با بیان اینکه در روستاها فرد به فرد پرسشنامه تحویل شد و استخراج و تحلیل داده‌ها در دانشگاه آزاد انجام شد، افزود: در اردیبهشت 99 نتایج این مطالعات حاصل و بر اساس آن مقرر شد این طرح، الگوی رفتاری همه دستگاه های اجرایی در آن روستاها شود.
 
کرمی افزود: در نتیجه، در 4 شهر مرکز عرضه محصولات روستایی راه اندازی کردیم که اگر در 65 روستای الگو عملی شود، در بقیه روستاهای استان این اقدام الگوبرداری می‌شود که در رونق تولید و اشتغال روستایی بسیار موثر خواهد بود.
 
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی، مطالعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در 500 روستا را مورد اشاره قرار داد و افزود: در 1280 روستا باید سند اشتغال داشته باشیم که مابقی روستاها هم مطالعه خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری به مناسبت ۱۴ تیرماه، روز شهرداری و دهیاری اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی دارای ۳ هزار و ۷۷ روستاست که از این میان، ۲ هزار ۷۰۹ روستا دارای سکنه و ۳۶۰ روستا خالی از سکنه می‌باشد.

وی با بیان اینکه ما متولی امور روستا و هدایت و راهبری دهیاری و شوراهای روستا هستیم، گفت: ۶ هزار و ۷۷ نفر عضو شورای اسلامی روستا‌ها هستند و کار رصد و پیمایش را دارند.

انتهای پیام/60027/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول