اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

بخش عظیمی از جنگل های زاگرس در ۲ سال گذشته سوخته است

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استانها گفت: متاسفانه در دو سال اخیر بخش های عمده از جنگلهای زاگرس طعمه حریق شده و سوخته است.

بخش عظیمی از جنگل های زاگرس در ۲ سال گذشته سوخته است

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، فرزاد آذریان نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استانها صبح امروز در اجلاسیه این شورا گفت: دامنه های زاگرس یکی از حیاتی ترین و ارزشمندترین سرمایه های کشور به حساب می آید.

وی افزود: استان ما در جنوب این رشته کوه قرار گرفته و با وجود اینکه در یکی از غنی ترین زیستگاه‌های کشور واقع شده اما مردم این استان از این منابع غنی محروم اند.

آذریان با اشاره به آتش سوزی های اخیر در منطقه حفاظت شده خائیز گفت: این بحران حاصل بی تدبیری مسئولان است که بی توجه به این میراث هستند.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استانها گفت: همین بی توجهی باعث مورد چپاول و اختلاس قرار گرفتن رویشگاه‌هایی شده که صدها گونه های گیاهی و پناهگاه حیوانات نادر است را در خود جای داده است.

آذریان نگاه بی تفاوت مدیران کشوری که این شکوه و عظمت را درک نکرده اند را دلیل نابودی این میراث گرانبها دانست.

وی ادامه داد: در دو سال اخیر بخش عظیمی از جنگل های زاگرسی طعمه آتش سوزی های پی در پی شده و متاسفانه مردم با دستان خالی به مصاف آتش می رفتند.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استانها کمبود نیروهای محیط بان، نبود تجهیزات اطفا حریق و بالگرد امدادی را از جمله دلایل ورود خسارت گسترده به میراث طبیعی این منطقه عنوان کرد.

وی گفت: نفس های قلب زاگرس و طبیعت بکر آن به شماره افتاده است در حالیکه دو سازمان محیط زیست و جنگل ها ساکت مانده اند.

نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استانها افزود: در حالیکه حفظ محیط زیست وظیفه دولت است اما دولت ها با بی مهری محیط زیست را رها کرده اند.

وی خطاب به معاون پارلماتی رییس جمهوری اظهار داشت: بودجه دو سازمان متولی طبیعت ۹۰۰ میلیارد تومان است و تنها ۱۰ درصد آن صرف حفاظت از میراث طبیعی می شود و از دولت و رییس جمهور میخواهیم در بودجه این دو سازمان تجدیدنظر کنند و با استخدام نیروها توجه بیشتری به حفاظت محیط زیست داشته باشد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول