اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

واگذاری هپکو به شستا مرگ این شرکت را رقم می‌زند

کارشناس تولید و اقتصاد استان مرکزی گفت: واگذاری هپکو به شستا این شرکت را یک قدم به مرگ نزدیکتر خواهد کرد.

واگذاری هپکو به شستا مرگ این شرکت را رقم می‌زند

حسین دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: در خصوص واگذاری سهام هپکو به تأمین اجتماعی، چون تأمین اجتماعی به پول نیاز دارد و هپکو به‌جای طلب ۵ هزارمیلیاردی از دولت به این سازمان واگذار می‌شود.

وی تصریح کرد: در صورت واگذاری هپکو به شستا این خطر وجود دارد که سهام مدیریتی هپکو و یا سایر دارایی‌های این شرکت به فروش برسد.

کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: احتمال اینکه شستا از محل فروش سهام اقدام به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کند وجود دارد.

دلاوری گفت: هپکو ۱۰۰۰ میلیارد بدهی  دارد و علاوه بر آن برای راه‌اندازی نیاز به سرمایه در گردش هم دارد و فقط دیرکرد بدهی‌های هپکو و حقوق سالیانه بیش از ۳۰۰ میلیارد است که اصولاً تأمین اجتماعی علاقه و تخصصی برای راه‌اندازی این شرکت نخواهد داشت.

وی تأکید کرد: راحت‌ترین کار برای شستا خرد کردن و فروش سهام و یا دارایی‌هاست تا به پول برسد و این نابودی هپکو را رقم خواهد زد.

این کارشناس مسائل اقتصادی بیان داشت: از نظر تجاری منطقی نیست که شستا پولش را نگیرد و سالی ۳۰۰ میلیارد هم به هزینه‌هایش اضافه کند و از طرفی به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هم هزینه دارد.

دلاوری تأکید کرد: این نوع واگذاری و با این قیمت با هیچ مدل رونق کار و تولید در هپکو سازگار نیست، فروش احتمالی سهام کنترلی توسط تأمین اجتماعی، هپکو را به سمت آذرآب شدن خواهد برد و هیچ‌کس مسئولیت آن را بر عهده نمی‌گیرد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول