اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان فارس منصوب شد

طی حکمی از سوی آیت‌الله رئیسی، رسول کریمی به عنوان رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان فارس منصوب شد.

رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان فارس منصوب شد

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح استان فارس با پیشنهاد حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور طی حکمی از سوی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، ریاست قوه قضاییه، رسول کریمی به عنوان رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان فارس منصوب شد.

در متن حکم آیت الله رئیسی ابراز امیدواری شده است که رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح فارس با در نظر داشتن اهمیت امر قضا و مسولیت های سنگین ناشی از آن، اجرای عدالت اسلامی و رسیدگی به محرومین و ستم دیدگان، حمایت از حقوق مشروع مردم را سر لوحه خود قرار داده و در انجام وظایف الهی بارعایت دقیق موازین شرعی و قانونی و همراه با سرعت لازم موفق و موید باشند.

رئیس قوه قضائیه طی حکم جداگانه‌ای سید ابوالحسن هاشمی امامزاده، رئیس پیشین این سازمان را به عنوان عضو معاون شعبه دیوانعالی کشور منصوب و از زحمات وی در راستای اعتلای نقش سازمان قضایی نیروهای مسلح در حاکمیت عدالت در سطح جامعه و نیروهای مسلح تقدیر و تشکر کرد.

مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان فارس امروز برگزار شد.

لازم به ذکر است با توجه به تشدید شیوع ویروس کرونا این مراسم با حضور مهمانان برجسته و بصورت داخلی، با رعایت کلیه الزامات بهداشتی و بدون حضور میهمانان خارج از سازمان برگزار گردید.

دراین مراسم رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گفت: باوجود اینکه برابر اصل ۱۷۲ قانون اساسی و دیگر قوانین عادی هدف اصلی از تشکیل سازمان قضایی نیروهای مسلح رسیدگی به بعضی از جرایم این نیروها می باشد لیکن به لحاظ اهمیت و حساسیت بالای ماموریت های محوله به نیروهای مسلح و حفظ و صیانت از اعضای این نیروها که بزرگترین سرمایه کشور محسوب می شوند و در جهت جلوگیری از ایجاد خدشه بر حیثیت این نیروها تلاش خواهد شد که بحث پیشگیری از وقوع جرم را در اولویت کاری خود قرار گیرد.

رسول کریمی تاکید کرد: با همکاری و هماهنگی فرماندهان، مدیران و مسئولین نیروهای مسلح، حفاظت اطلاعات، دفاتر قضایی و بازرسی، مستقر در فارس تدابیری اتخاذ گردد که منجر به کاهش وقوع جرم در یگانهای نظامی و انتظامی مستقر در استان فارس گردد

وی با تاکید بر ضرورت بیش‌ازپیش بر امر حضور خود و همکاران محترم قضایی در یگان‌های نیروهای مستقر در استان فارس در جهت آگاه‌سازی پرسنل نیروهای مسلح در خصوص جرایم و مجازات و عوارض و عواقب آن‌ها که در دیدار ریاست محترم سازمان با مقام معظم رهبری مورد تائید و تشویق معظم له قرارگرفته اهتمام جدی به عمل خواهد آمد

در ادامه مراسم تکریم رئیس اسبق سازمان قضایی نیروهای مسلح استان فارس، رئیس پیشین این مجموعه نیز با اشاره به سابقه طولانی خود در قوه قضاییه از تلاش خود برای حضور، کمک و مشورت در موارد موردنیاز سازمان قضایی گفت و افزود وجود حس امنیت در بین همکاران اداری و قضایی در طول حضور و خدمت در سازمان به‌عنوان یک اولویت مهم مدنظر داشته و برای فراهم کردن حس امنیت خاطر و پشتیبانی از کارکنان و قضات مجموعه تلاش شده است.

ابوالحسن هاشمی امامزاده در ادامه گفت: با توجه به دعوت حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضوی، رئیس دیوان عالی کشور، در آن مرجع ادامه خدمت خواهد داد.

وی عدم حضور خود در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان فارس را موجب قطع همکاری خود با این مجموعه ندانست و گفت از این به بعد هم در حد توان و در صورت نیاز، یاری‌رسان مجموعه سازمان قضایی نیروهای مسلح خواهم بود.

رئیس اسبق سازمان قضایی نیروهای مسلح استان فارس با تبریک واگذاری مسؤولیت سازمان به کریمی و آرزوی موفقیت، از وی به‌عنوان فردی مطلع و مدیر در سازمان قضایی نیروهای مسلح یادکرد و در پایان سخنان خود از محبت‌ها، همکاری و تلاش کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح استان فارس، فرماندهان، سرداران و امرای نظامی و انتظامی، تشکر کرد و حمایت این عزیزان را مایه دلگرمی خود در طول دوران حضور در این سازمان دانست و اظهار امیدواری کرد با استمرار همکاری و همدلی بین نیروهای مسلح شاهد سلامت کامل و حذف هرگونه جرائم در این عرصه باشیم.

گفتنی است، رسول کریمی رئیس جدید سازمان قضایی فارس پیش‌ازاین به‌عنوان دادستان نظامی استان یکی از چهره‌های فعال قضایی استان فارس خدمت کرده است.

انتهای پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول