اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

حوادث فارس در شبانه‌روزی که گذشت

مهم‌ترین اخبار حوادث و توصیه‌های روز استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

حوادث فارس در شبانه‌روزی که گذشت

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس از شیراز، مهم‌ترین اخبار حوادث و توصیه‌های روز استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

کشف 133 کیلو تریاک در خودرو پژو

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک سواری پژو پارس و کشف 133 کیلو و 700 گرم تریاک در شهرستان داراب خبر داد.

به گزارش پلیس فارس، سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر "داراب" با اقدامات فنی و تخصصی از خبری مبنب بر حمل مواد مخدر توسط یک قاچاقچی به سمت آن شهرستان مطلع شدند.

وی ادامه داد: ماموران در قالب چند اکیپ، محورهای ورودی داراب را تحت نظر قرار داده و با برپایی تور ایست و بازرسی، خودرو پژو پارس حامل مواد مخدر را شناسایی و دستور ایست دادند که راننده آن اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، خودرو مورد نظر توقیف و در بازرسی از آن، 133 کیلو و 700 گرم تریاک کشف شد.
حبیبی اظهار داشت: در این خصوص یک نفر قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.


کشف 49 راس گوسفند قاچاق در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف 49 راس گوسفند قاچاق خبر داد.
حمیدرضا صالحی فرد با اعلام این خبر گفت: مأموران انتظامی این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون حامل گوسفند مشکوک و آن را توقیف کردند.

وی ادامه داد: پس از بررسی انجام شده مشخص شد این خودرو حامل 49 راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی است.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر شده است، گفت: راننده خودرو برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف آلات موسیقی قاچاق در فیروزآباد
فرمانده انتظامی فیروزآباد از توقیف 3 دستگاه خودرو و کشف آلات موسیقی قاچاق به ارزش 6 میلیارد و 800 میلیون ریال خبر داد.

مهدی جوکار بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی این شهرستان در محورهای مواصلاتی، در یک عملیات موفق پلیسی به 3 دستگاه سواری پژو و سمند مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودروها، 136 دستگاه آلات موسیقی از نوع گیتار و ویولن خارجی قاچاق کشف کنند، تصریح کرد: در این خصوص 3 نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند. 

جوکار با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوف، 6 میلیارد و 800 میلیون ریال برآورد شده است از شهروندان خواست با توجه به اینکه ورود کالای قاچاق موجب رکود تولید داخلی و کاهش سرمایه‌گذاری و در نتیجه افزایش بیکاری می‌شود هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص کالای قاچاق را بلافاصله با مرکز فوریت های پلیسی110 در میان بگذارند.


کشف احشام قاچاق 6 میلیاردی در فراشبند
جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف 200 رأس احشام قاچاق به ارزش 6 میلیارد ریال در شهرستان فراشبند خبر داد.

یوسف ملک‌زاده با بیان این خبر گفت: در راستای برخورد قاطع با قاچاقچیان، ماموران انتظامی شهرستان فراشبند، هنگام گشت زنی در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون مظنون و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی انجام شده، مشخص شد این کامیون حامل 200 رأس دام (گوسفند) قاچاق است.

ملک‌زاده با بیان اینکه ارزش دام‌های قاچاق بنا بر اظهار نظر کارشناسان مربوطه، 6 میلیارد ریال برآورد شده است، بیان کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در انجام ماموریت‌ها، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت برخورد با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی، مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.


22 دستگاه ماینر قاچاق در داراب کشف شد

فرمانده انتظامی داراب از کشف 22 دستگاه ماینر (استخراج ارز دیجیتال) قاچاق به ارزش 3 میلیارد و 300 میلیون ریال خبر داد.

علیرضا نوشاد با اعلام این خبر، اظهار داشت: پس از اطلاع ماموران پلیس در خصوص نگهداری تعدادی ماینر در یک واحد صنفی واقع در یکی از محله‌های این  شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پس از شناسایی محل مورد نظر و کسب مجوز قضائی، به آن مکان اعزام شدند.

نوشاد با بیان اینکه در بازرسی از آن مکان ماموران موفق شدند 22 دستگاه ماینر قاچاق را کشف کنند، گفت: طبق نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، 3 میلیارد و 300 میلیون ریال برآورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

 

واژگونی موتورسیکلت  با دو کشته در نی‌ریز
رئیس پلیس راهور استان فارس گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت در بلوار مدرس شهرستان نییریز، دو نفر کشته شدند.

مصطفی عباسی بیان کرد: شب گذشته از طریق مرکز فوریت‎های پلیسی 110 ، خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در بلوار مدرس شهرستان نی‌ریز به ماموران اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند و در بررسی اولیه مشاهده کردند یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین در مسیر مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن راکب و ترک‌نشین در دم فوت کرده‌اند.

عباسی با بیان اینکه کارشناسان علت وقوع این حادثه را موکول به تحقیقات بعدی اعلام کرده‌اند، به شهروندان توصیه کرد در حین رانندگی حتما قوانین و مقررات را رعایت کنند تا بتوان از وقوع چنین حوادث مرگبار جلوگیری کنیم.
 

کشف پتو قاچاق در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از کشف 600 تخته پتو مسافرتی قاچاق در این شهرستان خبر داد.                                                                                                         

مراد صارمی ضمن تاکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاق کالا و ارز، اظهار داشت: در راستای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی این شهرستان حین کنترل محور ورودی تنگه براق، به  یک خودرو 405 مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از آن خودرو، 600 تخته پتو مسافرتی که قاچاق و فاقد مجوز حمل بود کشف شد.

صارمی با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، افزود: ارزش ریالی اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، 400 میلیون ریال برآورد شده است.
انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول