اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

13 درصد از جمعیت استان البرز از نعمت گاز برخوردار نیستند/گازرسانی به37روستای طالقان تا پایان سال

مدیر عامل اداره گاز استان البرز با بیان اینکه برخی مناطق همچون شهرستان طالقان و بخش آسارا صعب العبور است و گازرسانی به سختی انجام می‌شود گفت: این مناطق 13 درصد از جمعیت استان را در برمی‌گیرند که گازرسانی به آن مناطق نیز در حال انجام است.

13 درصد از جمعیت استان البرز از نعمت گاز برخوردار نیستند/گازرسانی به37روستای طالقان تا پایان سال

حسین تقی نژاد، مدیرعامل اداره گاز استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با بیان اینکه  ۹۹.۹ درصد از جمعیت شهری  و ۸۷ درصد از جمعیت روستایی استان از نعمت گاز برخوردارند، اظهار کرد:  ۱۳ درصد باقیمانده جمعیت روستایی مربوط به روستاهای طالقان و جاده چالوس است که  سخت گذر بودن، فاصله زیاد تا انشعابات اصلی  و هزینه بالای انشعاب دلایل اصلی تاخیر در گازرسانی به این مناطق است.

وی با اشاره به اینکه نصب هر انشعاب برای دولت مبلغی معادل ۱۲ میلیون تومان هزینه دارد، افزود: مبلغ دریافتی از مشترکین گاز ۲۷۰ هزار تومان است و مابقی توسط دولت تامین می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز البرز با بیان اینکه شبکه گذاری گاز در   ۳۸ روستا در بخش طالقان اجرا  شده و خط اصلی در حال انجام است، گفت: چهار برابر شدن قیمت لوله‌ها و عدم تامین هزینه‌ها توسط پیمانکاران، موجب تاخیر در اجرای پروژه شد که با تغییر در مبالغ قراردادها به تناسب افزایش قیمت توسط شرکت گاز، عملیات اجرایی از سرگرفته شده و قول می‌دهیم انشعاب گاز این ۳۸ روستا تا پایان امسال وصل شود.

استاندارد جهانی رعایت می‌شود اما نمی‌توان ایمنی را صد در صد تضمین کرد

وی در بخش دیگری در خصوص  رانش‌های به وقوع پیوسته در بخش طالقان  و انفجار گاز در سال ۹۷ گفت: رانش‌ها در منطقه طالقان توسط مشاور در حال بررسی و مطالعه است. ما بر اساس استاندارد‌های جهانی عمل می‌کنیم اما ایمنی  را نمی‌توانیم صددر صد تضمین کنیم.  

تقی نژاد با بیان اینکه کار عمرانی ریسک پذیر است و ما آنقدر پول نداریم که هزینه کنیم تا هیچ مشکلی پیش نیاید، بیان کرد: ما با بررسی مطالعاتی، برنامه ریزی دقیق و رعایت استانداردها پروژه را اجرا می‌کنیم و با نصب  شیرهای کنترل فشار در مسیر اصلی،  به محض وقوع بحران  انشعاب را قطع می‌کنیم. همچنین در صورت وقوع بحران،  برای مقابله پس از وقوع حادثه نیز آمادگی داریم.  

خدمت رسانی به مردم با رعایت موارد ایمنی  باید انجام شود

وی با اشاره به  پرریسک بودن منطقه، افزود: خدمت رسانی به مردم با رعایت موارد ایمنی  باید انجام شود و هم اکنون پیمانکاران در قالب  ۸ خوشه مشغول اجرای عملیات در روستاهای طالقان هستند که پرونده گاز رسانی ۳۸ روستا تا پایان امسال و مابقی تا پایان ۱۴۰۰ بسته خواهد شد.   

مدیر عامل شرکت گاز البرز با بیان اینکه  مردم نگران نباشند ایمنی لازم در اجرای عملیات گازرسانی در بخش طالقان رعایت می شود، یاد آور شد: ۹۰۰ هزار مشترک گاز و ۳۰۰ هزار علمک مثل بمب در جوار منازل مردم کارگذاری شده و تا کنون  موجب ترس مردم نشده است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول