اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده کُرد: بغداد و اربیل درباره نفت به هیچ توافقی نرسیده‌اند

نماینده اتحادیه میهنی منطقه کُردستان عراق با اشاره به عدم حصول توافق اربیل و بغداد بر سر نفت، خبر داد که هیأت مذاکره کننده کُرد تأکید کرده که در مذاکرات آتی به نتایج مثبتی دست خواهد یافت.

نماینده کُرد: بغداد و اربیل درباره نفت به هیچ توافقی نرسیده‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیلان غفور» نماینده اتحادیه میهنی کُردستان عراق از آغاز مجدد مذاکرات اربیل-بغداد خبر داد.

پایگاه خبری شبکه «العهد» به نقل از غفور گزارش داد که «هیئت مذاکره کننده دولت کردستان قصد دارد اختلافات و مشکلات با بغداد را حل کند».

وی تأکید کرد: «هیئت دولت کردستان هفته آینده برای تکمیل مذاکرات به ویژه در زمینه نفت و حقوق کارمندان کردستان به بغداد خواهد آمد».

این نماینده پارلمان خاطر نشان کرد: «پرونده نفت از پرونده‌های پیچیده است و هیئتهای مذاکره کننده درباره آن به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌اند».

غفور گفت که درباره مسئله نفت، مشکلاتی از ناحیه فنی وجود دارد، ولی «طرفین قصد دارند به راهکاری دست یابند و اختلافات و مشکلات بین دو دولت را حل کنند».

وی در پایان خاطر نشان کرد، ریاست هیأت مذاکره کننده کُردستان بر عهده «مسرور بارزانی» نخست وزیر یا «قباد طالبانی» معاون وی است و هیأت اربیل تأکید دارد که در جریان سفر آتی خود، مشکلات را حل کرده و به نتایج مثبتی دست خواهد یافت.

تا کنون مذاکرات و دیدارهای متعددی میان هیأت‌ منطقه کردستان عراق به ریاست «قباد طالبانی» و مسئولان دولت بغداد صورت گرفته که همه آن‌ها ناموفق بوده است.

طرفین از زمان دولت نوری المالکی نخست وزیر پیشین عراق، بر سر مواردی مانند چگونگی تقسیم بودجه و پرداخت حقوق کارمندان، نحوه صادرات نفت منطقه کردستان و در نهایت مهم‌ترین مورد یعنی اجرای ماده ۱۴۰ قانون اساسی اختلاف دارند.

در تاریخ ۱۶ آوریل گذشته وزارت دارایی عراق دستور توقف پرداخت حقوق کارمندان منطقه کردستان را صادر کرد که موجب افزایش دوباره اختلافات شد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول