اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

دریافت بیش از ۴۰۰۰ اثر رسانه‌ای از دانش‌آموزان کشور

دبیر جشنواره ملی «رسانش» از دریافت بیش از ۴ هزار اثر رسانه‌ای از دانش‌آموزان کشور خبر داد.

دریافت بیش از ۴۰۰۰ اثر رسانه‌ای از دانش‌آموزان کشور

محمدصالح جباری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری جشنواره دانش‌آموزی «رسانش» اظهار کرد: جشنواره رسانه‌های دانش‌آموزی «رسانش» در دومین سال برگزاری خود مورد اقبال دانش‌آموزان قرار گرفت و آنها بیش از ۴ هزار اثر رسانه‌ای خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده‌اند.

وی گفت: «رسانش» تنها جشنواره رسانه‌های دانش‌آموزی در کشور است و به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از سال ۱۳۹۷ کار خود را آغاز کرده است.

دبیر جشنواره ملی «رسانش» تصریح کرد: دومین دوره جشنواره ملی رسانه‌های دانش‌آموزی با عنوان «رسانش» و با شعار «رسانش؛ خیزش هوشمندانه نوجوان در دنیای رسانه» ویژه دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم برگزار شد.

وی به قالب‌های جشنواره اشاره و بیان کرد: جشنواره در مقطع متوسطه اول شامل نشریات مکتوب (تک‌برگی، مجلد)، روزنامه‌ دیواری و قطعات صوتی (رادیو مدرسه، پادکست) برگزار شد.

جباری ادامه داد: دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوره دوم آثار خود را در بخش‌های نشریات مکتوب، نشریات الکترونیک، اینفوگرافی، روزنامه‌ دیواری، قطعات صوتی، فضای مجازی و فیلم و مستند تولید کرده و به دبیرخانه جشنواره مستقر در همدان ارسال کردند.

وی گفت: اولین رسالت «رسانش» ایجاد محملی برای ورود دانش‌آموزان به فضای رسانه‌ای است و به نظر می‌رسد جشنواره گامهای خود را در این زمینه محکم و با موفقیت برداشته است.

دبیر جشنواره ملی «رسانش» افزود: با وجود مشکل کرونا و عدم حضور دانش آموزان در ترم دوم در مدارس اما در بخش‌های مختلف جشنواره، بیش از ۴ هزار اثر توسط دانش‌آموزان تولید شده که هم کار داوری را مشکل کرد و هم از طرفی باعث امید دوچندان ما برای ادامه کار شد.

وی افزود: در این دوره دانش‌آموزان در کارگاه‌های آموزشی نیز شرکت خواهند کرد و در واقع باشگاه مهارت‌های رسانه‌ای ایجاد خواهد شد.

جباری گفت: متاسفانه مجموعه‌های رسانه‌ای و حتی فرهنگی در استان تاکنون هیچ کمک و حمایتی نسبت به رسانش نداشته‌اند به عنوان مثال صدا و سیمای استان می‌توانست با ورود به این عرصه به طور جدی به ارتقای سواد و مهارت‌های رسانه‌ای نوجوانان استان کمک کند اما علیرغم درخواست دبیرخانه و مذاکرات حضوری تا کنون کمترین اقدامی مشاهده نکرده‌ایم.

وی گفت: از تمام دغدغه‌مندان در حوزه رسانه دعوت می‌کنم تا با ورود به این جشنواره و یاری رساندن دبیرخانه کمک کنند تا «رسانش» بتواند به رسالت حقیقی خود عمل کرده و دانش‌آموزان کشور را هر چه قوی‌تر و غنی‌تر در این حوزه آموزش داده و تجهیز کند.

انتهای پیام/ 3140/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول