اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

۹۰ درصد شهروندان تبریز هر ۴ روز یک بار با قطعی آب روبه‌رو هستند/ کسری 500 لیتر آب در ثانیه

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی گفت: ۹۰ درصد شهروندان تبریز هر ۴ روز یکبار با قطعی آب روبه‌رو هستند.

۹۰ درصد شهروندان تبریز هر ۴ روز یک بار با قطعی آب روبه‌رو هستند/ کسری 500 لیتر آب در ثانیه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد خانی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان در ۶۵ شهر و ۱۸۰۰ روستا ارائه خدمات می‌دهد. 

وی با بیان اینکه متاسفانه از بین ۶۵ شهر تحت پوشش، ۱۴ شهر در حالت سربه سر یا موازنه منفی هستند،افزود: در این میان میانه، تبریز و مرند در حالت موازنه منفی است. 

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به مطالعات یک مرکز تحقیقاتی در سال ۱۳۹۰ گفت: طبق این تحقیقات تبریز در سال ۹۵ با موازنه منفی روبه‌رو شود که چنین هم شد به طوریکه با توصیه‌ها و مدیریت مصرف این موازنه را سربه‌سرکرده بودیم ولی شیوع کرونا منجر به افزایش مصرف تا ۱۸ درصد هم شد. 

وی افزود: در سال ۹۹ در حدود ۱۵ میلیون لیتر کسری تولید داریم که به عبارتی ۵۰۰ لیتر در ثانیه می‌شود. 

خانی با تاکید بر اینکه کرونا مردم را به افزایش مصرف سوق داده است، تصریح کرد: سه منبع از جمله زرینه‌رود با ۵۵ تا ۶۰ درصد تامین نیاز تبریز، ۳۱ درصد چاه‌ها، ۱۳ درصد نهند آب تبریز را تامین می‌کند ولی در زمان پیک بیشترین برداشت از زرینه‌رود است. 

وی، به وضعیت تولید آب در سال جاری اشاره کرد و گفت: ۱۶۰۰ لیتر در ثانیه از منابع زیرزمینی، ۳۲۰۰ لیتر در ثانیه از منابع سطحی است که متاسفانه به جای ۱۵۰ لیتر مصرف برای هر فرد در طول  یک شبانه‌روز با مصرف ۲۵۰ لیتر روبه‌رو هستیم. 

خانی،حداکثر میزان تولید آب را مورد اشاره قرار داد و گفت: ۱۸۰۰ لیتر در ثانیه از منابع زیرزمینی و ۳۵۰۰ لیتر در ثانیه از منابع سطحی آب تولید می‌شود. 

وی با اشاره بر اینکه ۹۲ حلقه چاه در تبریز وجود دارد، متذکر شد: ۲۵ میلیون مترمکعب در دو ماه اخیر آب تولید کرده‌ایم. 

خانی با بیان اینکه حفر و تجهیز ۶ حلقه چاه جدید در میدان‌های چاهی، همکاری با شرکت آب منطقه‌ای استان جهت تکمیل رینگ آبرسانی جنوب از جمله اقدامات انجام گرفته است، گفت: تهیه و نصب کاهنده مصرف، نهادینه‌سازی مدیریت مصرف و همکاری با آموزش و پرورش و سایر اقدامات بهینه‌سازی انجام گرفته است. 

وی، به بحث انشعاب غیرمجاز در هر سال و پایش آن اشاره کرد و گفت: همکاری لازم با شهرداری برای جداسازی انشعابات فضای سبز، کنترل فشار در شبکه با نصب فشارسنج‌ها، تهیه نقشه تراکم حوادث شبکه و تحلیل و غیره از دیگر اقدامات انجام گرفته است. 

وی در ادامه اذعان داشت: تنها راه بلندمدت نجات تبریز، طرح آبرسانی از رودخانه ارس است که یکی از مطالبات اساسی می‌باشد. 

خانی در رابطه با قطعی  آب در تبریز گفت: ۹۰ درصد شهروندان تبریز هر ۴ روز یکبار با قطعی آب روبه‌رو هستند. 

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول