اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سفیر جدید ازبکستان استوارنامه خود را تقدیم رئیس جمهور هند کرد

«دلشاد احداف» سفیر جدید ازبکستان در هند با رئیس جمهور این کشور دیدار و استوارنامه خودرا تقدیم وی کرد.

سفیر جدید ازبکستان استوارنامه خود را تقدیم رئیس جمهور هند کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «دلشاد احداف» سفیر جدید ازبکستان در هند با «رام ناته کوویند» رئیس جمهور هند دیدار و استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

این مراسم در وزارت امور خارجه هند به صورت ویدئویی برگزار شد.

رئیس جمهور هند در این نشست ویدیویی اظهار داشت: در حال حاضر هند برای مقابله با پاندمی کرونا تلاش‌های زیادی انجام می‌دهد. اقداماتی جهت تولید واکسن از «کووید-19» انجام می‌گیرد و به کشورهای همکار کمک‌های بشردوستانه شامل تجهیزات پزشکی در حد توانایی ارائه می‌شود.  

رام ناته کوویند از تمام کشورها از جمله ازبکستان که از نامزدی هند برای عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل متحد برای سالهای 2021 و 2022 میلادی حمایت کردند، قدردانی نمود.

رئیس جمهور هند همچنین تاکید کرد: هند و ازبکستان یک همکار راهبردی و دارای تاریخ مشترک، ریشه‌های نزدیک و دوستانه چند قرنی هستند. در سال‌های اخیر همکاری‌های سودمند بین دو کشور در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، کشاورزی، آموزشی، فرهنگی و نظامی بیش از پیش گسترش پیدا کرده است.

مبادلات بازرگانی دو کشور در سال 2019 میلادی در سطح 329 میلیون و 600 هزار دلار قرار گرفته است.

امروز در ازبکستان 161 شرکت مشترک با سرمایه‌گذاری هند در زمینه‌های تولیدی، فروش مواد دارویی و سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کنند. علاوه بر این 18 سازمان و شرکت هندی در ازبکستان به ثبت رسیده است.

از ماه آگوست سال 1997 میلادی در بین دو کشور به طور مستمر رایزنی‌های سیاسی در سطح وزرای امور خارجه برگزار می‌شود.

علاوه بر این، از سال 1991 میلادی انجمن دوستی «ازبکستان و هندوستان» در توسعه و تعمیق روابط فرهنگی بین دو کشور نقش مهمی ایفا می‌کند.

هندوستان استقلال این کشور‌ را در تاریخ 26 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخت و در تاریخ 18 مارس سال 1992 میلادی روابط سیاسی خود را با ازبکستان برقرار کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول