اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کاشان در سایه بی‌تفاوتی مردم

در روزهای اخیر شاهد افزایش شمار بستری بیماران کرونایی در این شهرستان هستیم که بررسی‌ها نشان می‌دهد این افزایش ابتلا به واسطه رعایت نکردن دستورات بهداشتی است.

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کاشان در سایه بی‌تفاوتی مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، در روزهای اخیر شاهد افزایش شمار بستری بیماران کرونایی در این شهرستان هستیم  که  بررسی‌ها نشان می‌دهد این افزایش ابتلا به واسطه رعایت نکردن  دستورات بهداشتی است و برای بسیاری از مردم و مسؤولان این تصور پیش آمده است که دوران عبور از بیماری کرونا را طی کرده‌ایم و یا اینکه کرونا تمام شده است.

بررسی‌های صورت گرفته  نشان می‌دهد مردم کاشان هنوز موج دوم کرونا را جدی نگرفته‌اند و برخی از آن‌ها بدون ماسک در مکان‌های عمومی رفت و آمد می‌کنند.

طبق تحقیقات به عمل آمده نزدیک به ۳۰ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند؛ مابقی آنها ادعا می‌کنند که کرونا نمی‌گیرند و یا برخی از آن‌ها ویروس کرونا را به سخره گرفته‌اند.

ماسک و دستکش در داروخانه‌های کاشان به سختی و با قیمت زیاد تهیه می‌شود

یکی از شهروندان کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان در پاسخ به این سوال که چرا از ماسک استفاده نمی‌کنید، اظهار کرد: در کدام داروخانه ماسک به قیمت مناسب وجود دارد بتوانیم خرید کنیم؟

وی ادامه داد: ماسکی که  تا چند ماه پیش دانه‌ای ۲۰۰ تومان بود، در داروخانه‌ها ۲۰۰۰ هزار تومن یا ۱۵۰۰ تومن به فروش می‌رسد وبا این احتساب ما در ماه باید کلی پول برای تهیه ماسک بدهیم.

این شهروند کاشانی با انتقاد از مسؤولان بخاطر نبود ماسک، تصریح کرد: از مسؤولان مربوطه در کاشان خواهش می‌کنم شرایطی ایجاد کنند تا ماسک به صورت روزانه در کل داروخانه‌های شهر با قیمت مناسب توزیع شود، در غیر این صورت هر دلالی با قیمت‌های نامتعارف از مردم سو استفاده می‌کند.

محدودیت‌های  کرونایی جدید در کاشان

بر همین اساس مجدداً  با توجه به اعلام وضعیت قرمز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کاشان، با تشکیل جلسات فوق‌العاده ستاد پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا با صدور اطلاعیه‌ای کلیه فعالیت‌های آموزش حضوری در کانون‌های فرهنگی، فرهنگ‌سراها، زبان‌سراها و موارد مشابه و همچنین برگزاری آزمون‌های حضوری برگزاری همایش و اجتماعات فرهنگی و هنری، سینما، تئاتر، سالن مطالعه کتابخانه‌های عمومی، کلیه آرامستان‌ها و اماکن متبرکه سطح شهرستان،  فعالیت مساجد صرفا به برگزاری نمازجماعت طبق دستورالعمل‌های ابلاغی، ممنوع اعلام کردند و نماز عبادی سیاسی، جمعه این هفته 20 تیرماه  هم برگزار نمی‌شود.

افزایش بستری بیماران در کاشان

  سید علی‌رضا مروجی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار کرد: ۳۹۳۱۸  نفر تاکنون به مراکز  بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با اشاره به اینکه 3034  بیمار حاد تنفسی تاکنون مرخص شده‌اند، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳ بیمار جدید حاد تنفسی بستری شده‌اند که ۱۰ نفر اهل کاشان،  ۱ نفر اهل روستای قه و ۱ نفر آب‌شیرین ، ۱ نفر اردستان و ۲ نفر ابوزیدآباد هستند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۶۵ بیمار حاد تنفسی بستری هستند، تصریح کرد: با مثبت شدن ۱۳ مورد جدید، تاکنون ۱۷۱۴ نفر از نظر تست کرونا مثبت شده اند.

انتهای پیام/۶۳۰۱۸/ج۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول