اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

طرح سؤال از رئیس جمهور برای کمک به دولت است/فرافکنی سیاست‌ غلط آقای ظریف

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس خانه‌تکانی از خود مجلس آغاز کرده، گفت: مردم به مجلس انقلابی امید بستند، دلیل طرح سؤال این نیست که به رئیس‌جمهور عدم‌کفایت بزنیم بلکه تا جایی که سعی داریم دولت را حفظ کنیم تا سال آخر ریاست جمهوری را به‌خوبی پشت سر بگذرانیم.

طرح سؤال از رئیس جمهور برای کمک به دولت است/فرافکنی سیاست‌ غلط آقای ظریف

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدرضا احمدی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس نمایندگان جمهوری اسلامی ایران هستند، اظهار کرد: در سطح کلان نیاز است در خصوص سیاست‌های داخلی و خارجی برنامه‌هایی داشته باشیم.

وی نخستین مسئله مورد پیگیری توسط نمایندگان را پرداختن به معیشت مردم دانست و گفت: ما نماینده گیلان در ابتدای امر مشکلات استان را مطالعه کردیم و برای تقویت زیرساخت‌های گیلان تصمیماتی گرفتیم و جلساتی با سرمایه‌گذاران برگزار کردیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر مبارزه جدی با فساد اقتصادی تصریح کرد: مبارزه با فساد، حفظ استقلال و تمامیت ارضی و تعامل با کشورهایی که عزت و قدرت جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت بشناسند از برنامه‌های داخلی و سیاست خارجی این دوره از مجلس است، مردم مطمئن باشند با اسرائیل و آمریکا هرگز ارتباط نخواهیم داشت.

احمدی حفظ اقتدار ایران و خروج از NPT را تلنگری برای اروپا دانست و افزود: این اقدام نشان می‌دهد که اثبات می‌کنیم زیرسطله احدی قرار نمی‌گیریم.

وی حل مشکل زباله سراوان را یکی از اولویت‌های اصلی استان برشمرد و بیان کرد: شیرابه‌های زباله سراوان تا انزلی هم رسیده و سفره‌های زیرزمینی را آلوده کرده، نمایندگان گیلان در این زمینه نیز گام‌هایی برداشته‌اند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون به فکر ترمیم مسئله سراوان بودیم، گفت: باید به فکر درمان باشیم هیچ عقل سلیمی نمی‌آید در وسط جنگل چنین کاری بکند، میلیاردها در سروان هزینه شد اما نتیجه و خروجی مشخصی مشاهده نشد.

احمدی با تأکید بر اینکه نباید به‌صورت حزبی و جناحی عمل کرد بلکه باید انقلابی‌گری و پیرو ولایت بودن مدنظر باشد، افزود: ما برای نظام هزینه دادیم و شهدای زیادی را برای این انقلاب فدا کردیم، استراتژی من این است راه شهدا را ادامه دهم و برای رضای مردم گام بردارم و سرباز ولایت باشم‌.

وی با اشاره به وضعیت بیکاری در گیلان و کشور بیان کرد: ما نگران معیشت مردم و نگران گرانی‌ها هستیم و برای این مسئله تذکراتی به رئیس‌جمهور دادیم و با تلاش نمایندگان مجلس درصدد رفع این موضوعیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس باید الگو باشد و به همین دلیل خانه‌تکانی از خود مجلس آغازشده، تصریح کرد: مردم به مجلس انقلابی امید بستند، در سال آخر دولت هستیم و هنر این است در این برهه دولت را حفظ و به رئیس‌جمهور کمک کنیم، دلیل طرح سؤال این نیست که به رئیس‌جمهور عدم‌کفایت بزنیم بلکه تا جایی که سعی داریم دولت را حفظ کنیم تا سال آخر ریاست جمهوری را به‌خوبی پشت سر بگذرانیم.

احمدی با اذعان به اینکه پیش از انتخابات شفافیت داشته و لیست اموال خود را ارائه کرده، افزود: بنده پس از چهار سال نیز اموال خود را به‌صورت شفاف مطرح می‌کنم چون به آخرت خود نیز فکر می‌کنم و واهمه‌ای از طرح‌های شفافیت ندارم و اعتبارنامه تاجگردون را نیز رد کردم.

وی در خصوص توسعه منطقه آزاد انزلی گفت: برای رشد گیلان باید از منطقه آزاد حمایت کنیم، راه‌آهن انزلی به آستارا نیز در حال پیگیری است، اعتبار برای این بخش تخصیص داده‌شده و به‌زودی انجام می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شهرستان شدن برخی از بخش‌های رشت که قابلیت شهرستان شدن را دارند، بیان کرد: به دنبال این هستیم بعضی از بخش‌های رشت که ظرفیت شهرستان شدن را دارند در ردیف قرار دهیم، برای نمونه بخش خمام و سنگر، البته خمام زیرساخت‌های خوبی دارد و در هیئت دولت نیز این مسئله تصویب شد اما متأسفانه مورد پیگیری قرار نگرفت اما برای توسعه بخش‌ها تلاش خواهیم کرد.

احمدی با اشاره به حضور ظریف در مجلس و برخورد او در پاسخ به نمایندگان تصریح کرد: برخورد آقای ظریف اصلاً خوب نبود و حتی برخی از اظهارات ایشان دروغ بود، یک دیپلمات باید سعه‌صدر و طمأنینه داشته باشد، یکی از سیاست‌های غلط آقای ظریف فرافکنی است و از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرد اما چون در دوره‌های قبل پاسخ در حد خودش به او داده نمی‌شد، در این دوره نیز گمان کردند پاسخی دریافت نمی‌کنند.

وی با اشاره به حواشی پیرامون قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین گفت: اگر قرار باشد وزارت خارجه قراردادی ببندد باید در مجلس این طرح تصویب شود و اگر قراردادی به نفع کشور نباشد هرگز به تصویب نمی‌رسد، دولت نباید افسارگسیخته باشد باید پاسخگوی وضع موجود باشد بی‌تدبیری مسؤولان داخل کشور موجب گرانی‌ها است ما نمایندگان و خدمتگزار مردم هستیم و در کنارشان خواهیم بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه در مجلس یازدهم فکری اساسی برای بیکاری جوانان خواهد شد، بیان کرد: ما در کمیسیون آموزش و تحقیقات ناگزیریم ادبیات تحصیلی را تغییر دهیم و به سمت مهارت محوری برویم، جوانان ما نباید فقط به دنبال نشستن پشت میز باشند و از دوران ابتدایی حتی مهارت به دانش آموزان بیاموزیم تا در زمان فارغ‌التحصیلی یک تخصص داشته باشند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول