اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

افتتاح طرح‌های توسعه‌ای مجتمع صنعتی ذوب پاسارگاد توسط رئیس‌جمهور

طرح‌های توسعه‌ای واحد تولید آهن اسفنجی با ظرفیت سالانه 1.8 میلیون تن و واحد تولید گندله آهن با ظرفیت سالانه 3.5 میلیون تن در مجتمع صنعتی ذوب پاسارگاد به‌صورت ویدئو کنفرانسی توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد.

افتتاح طرح‌های توسعه‌ای مجتمع صنعتی ذوب پاسارگاد  توسط رئیس‌جمهور

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی خبرگزاری فارس از شیراز، طرح‌های توسعه‌ای واحد تولید آهن اسفنجی با ظرفیت سالانه ۱.۸ میلیون تن و واحد تولید گندله آهن با ظرفیت سالانه ۳.۵ میلیون تن در مجتمع صنعتی ذوب پاسارگاد به‌صورت ویدئو کنفرانسی توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد.

گفته‌شده این طرح با رقم اعتباری ۵ هزار میلیارد تومان اشتغال ۶۷۲ نفر را در پی دارد و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرایی شده است.

داریوش اسماعیلی، معاون امور معادن وزارت صمت که در محل کارخانه ذوب‌آهن پاسارگاد حاضر بود، در این مراسم گفت: مگا پروژه کارخانه ذوب‌آهن پاسارگاد از ۴ فاز متشکل شده است.

وی در توضیح فاز اول این پروژه تصریح کرد: فاز اول، واحد تولید شمش با ظرفیت ۱.۵ میلیون تن در سال با اشتغال ۱۱۹۳ نفر به‌صورت مستقیم و ۱۲ هزار نفر غیرمستقیم است که ۶۹ میلیون یورو مبلغ سرمایه‌گذاری در این قسمت بوده است.

 معاون امور معادن وزارت صمت افزود: فاز تولید شمش در سال ۹۲ به بهره‌برداری رسید و این بخش از کارخانه در سال‌های گذشته از صادرکنندگان نمونه استان فارس بوده است.

فاز دوم واحد آهن اسفنجی است که اسماعیلی در مورد این فاز توضیح داد: با سرمایه‌گذاری ۱۳۹ میلیون یورو کلنگ این بخش در سال ۹۶ به زمین خورد و طی سه سال امروز به بهره‌برداری می‌رسد که اشتغال ۱۸۷۰ نفر به‌صورت مستقیم و حدود ۲۰ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم را دارد.

وی با بیان اینکه واحد گندله‌سازی و کنسانتره فاز دیگر این مگا پروژه است، تصریح کرد: با سرمایه ۱۴۱ میلیون یورو کلنگ فاز گندله‌سازی با ظرفیت سالانه ۳.۵ میلیون تن و کنسانتره با ظرفیت سالانه ۲.۵ میلیون تن در سال ۹۶ به زمین زده شد.

معاون امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد: واحد گندله‌سازی امروز به بهره‌برداری می‌رسد و امیدواریم واحد کنسانتره نیز تا پایان سال آماده بهره‌برداری شود.

انتهای پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول