اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کرونا 75 درصد مهاجرین کاری در «مسکو» را بیکار کرد

بر اساس یک نظرسنجی انجام شده از طریق شبکه‌های اجتماعی مشخص شد 3 نفر از 4 مهاجر آسیای مرکزی مشغول کار در مسکو در پی شیوع ویروس کرونا بیکار شده‌اند.

کرونا 75 درصد مهاجرین کاری در «مسکو» را بیکار کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در پی شیوع ویروس همه گیر کرونا بخش عمده مهاجران کاری کشورهای آسیای مرکزی شاغل در پایتخت روسیه از شغل خود محروم شدند.

این تحقیقات همچنین چندین دیدگاه درباره مهاجرینی که در روزهای اول شیوع کرونا زمانی که مرز ها بسته شد و بیشتر اتباع کشورهای آسیای مرکزی نمی‌توانستند به میهن خود بازگردند را روشن‌تر کرد.

بر اساس سخنان «یوگینی وارشاور» رئیس گروه تحقیقات مهاجرت و قومیت، محقق ارشد آکادمی علوم روسیه، این نظریه که مهاجرین کاری در اثر کرونا، زیان جدی مالی می‌بینند و با فقر مواجه می‌شوند، تایید شد.

وی افزود: با این حال، این دیدگاهی که مهاجران فقیر مرتکب سرقت و قتل می‌شوند، تایید نشد.

وارشاور گفت: بر اساس گزارش وزارت کشور در ماه می سال جاری میلادی تعداد جرائمی که به دست شهروندان خارجی انجام شده 10.9 درصد کاهش یافته است.

باید گفت که شمار قتل و جنایت طی این مدت 20 درصد کاهش یافته است.

 وی با بیان این که مخاطبان این نظرسنجی مهاجران کاری قرقیز و ازبک بودند خاطرنشان کرد: قرقیزستان عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا است و شهروندان آن حق فعالیت بدون مجوز در  روسیه را دارند.

وارشاور افزود: 50 درصد شهروندان قرقیز که در مسکو کار می‌کنند، مشغول تجارت و خدمات هستند و همچنین 32 درصد از ازبک‌هایی که در نظرسنجی شرکت کردند نیز در این عرصه ها کار می‌کنند. 

وی افزود: در بین کارگران حرفه ای، شهروندان ازبکستان بیشتر از قرقیزستان هستند(17 درصد در برابر 12 درصد) و در بین کارگران غیرحرفه‌ای اتباع ازبکستان بیشتر از قرقیزستان هستند( 19 درصد در برابر 12 در صد)

داده‌های این تحقیق همچنین حاکی از آن است که درآمد 83 درصد مهاجران کاری قرقیز و ازبک کاهش یافته یا حتی کاملا از بین رفته است.

40 درصد پاسخ دهندگان در اوایل شیوع ویروس کرونا از وجود پس انداز خبر دادند اما تنها 13 درصد از آنها (قرقیز و ازبکان) برای 3 ماه قرنطینه پول کافی داشتند.

74 درصد مهاجران کاری مشغول کار در پایتخت روسیه در پی شیوع ویروس همه گیر کرونا شغل خود را از دست دادند یا به مرخصی بدون دستمزد فرستاده شدند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول