اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پیش‌بینی تولید ۵۰۰ کیلووات برق از انرژی خورشیدی در سمنان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری، ۵۰۰ کیلووات برق از طریق انرژی خورشیدی در این استان تولید شود.

پیش‌بینی تولید ۵۰۰ کیلووات برق از انرژی خورشیدی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمد موسوی‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست بررسی موانع عدم استفاده و بهره‌گیری کامل از قابلیت انرژی خورشیدی در استان سمنان که با حضور شماری از مدیران دستگاه‌های اجرایی در اداره کل دیوان محاسبات  استان برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت مصرف و استفاده از منابع تجدیدپذیر تنها راه برون‌رفت از بحران انرژی است.

وی افزود: رویکرد توسعه استفاده از مولّدهای مقیاس کوچک به‌ویژه نیروگاه‌های خورشیدی دارای مزایایی شامل؛ صیانت از محیط زیست، کمک به پایدارسازی و تنوع‌بخشی منابع انرژی و کاهش تلفات برق است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با اشاره به این‌که الزام تأمین ۲۰ درصد مصارف برق ادارات از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر به لحاظ قانونی مشخص شده است، گفت: شرکت توزیع برق استان با تضمین خرید ۲۰ ساله برق تولیدی این نیروگاه‌ها، با سرمایه‌گذاران این بخش مشارکت فعال در ایجاد و مدیریت بازار تضمین‌شده برای انرژی‌های نو در استان را دارد.

موسوی‌زاده تصریح کرد: بر اساس نتایج تحقیق، اولویت‌بندی احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان سمنان به ترتیب دامغان، شاهرود، سمنان، بیارجمند و گرمسار است.

وی با عنوان این‌که مجموع قدرت نیروگاه‌های خورشیدی منصوبه در استان سمنان تا پایان سال گذشته، دو هزار و ۲۲۶ کیلووات بوده است، یادآور شد: بر اساس پیش‌بینی در نظر است در سال جاری، ۵۰۰ کیلووات برق از طریق انرژی خورشیدی در استان تولید شود.

مدیرکل دیوان محاسبات استان سمنان نیز در این نشست با بیان این‌که ظرفیت جغرافیایی استان و قوانین موجود در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر بسیار شفاف و رهگشاست، گفت: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از این ظرفیت بهره‌گیری نموده و برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی اقدام شایسته به عمل آورند.

اکبر میرشکار تصریح کرد: دیوان محاسبات آمادگی کامل دارد تا با انجام و پیگیری تکالیف قانونی سازمان‌ها و ادارات، در زمینه احداث نیروگاه‌های خورشیدی به‌عنوان حامی در جهت رفع موانع و تحقق شعار سال، تسهیل‌سازی کنند.

همچنین در این جلسه در زمینه همراهی و همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی با ظرفیت‌های موردنیاز بحث و تبادل‌نظر شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول