اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مسئولان فرهنگی از نفوذ غرب به حریم حجاب ممانعت کنند

مسئولان فرهنگی و رسانه‌ها موظف هستند ضمن حمایت از حجاب، این ارزش الهی و عزت زن مسلمان را تحسین کنند، جهت شناساندن محتوای حجاب و عفاف برنامه‌ریزی نموده و از نفوذ مصادیق فرهنگ مبتذل غرب با هر عنوان و نامی جلوگیری نمایند.

مسئولان فرهنگی از نفوذ غرب به حریم حجاب ممانعت کنند

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس از شیراز، جامعه زنان استان فارس به مناسبت هفته عفاف و حجاب بیانیه‌ای به این شرح ارائه کردند:

زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد می‌توان زن بود، عفیف، محجبه و شریف بود و در عین حال، در متن و مرکز بود. می توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه داشت و در عرصه سیاسی و اجتماعی نیز سنگرسازی  جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.(مقام معظم رهبری (مدظله العالی)- (15اسفند1391)

بیست و یکم تیرماه سال 1314 یادآور روزی است که طاغوتیان به پشتوانه مستکبران علیه عفاف و حجاب زنان مسلمان ایرانی هجوم بردند و از سوی دیگر یادآور حماسه‌ای دیگر از ایستادگی و مقاومت ملت ایران در مقابل توطئه و هجمه به کیان فرهنگ اسلامی مردم ایران در ترویج بی‌بندوباری اخلاقی و اباحه‌گری است.

اکنون پس از گذشت 85 سال از چنین روز پلیدی که دیکتاتور ظالم وقت و نوکر مستکبران و استعمارگران، با حمله به مسجد گوهرشاد و به خاک و خون کشیدن مردم مظلومی که تنها گناهشان اعتراض به بی‌حجابی و بی‌عفتی و مقابله با ترویج فرهنگ غرب در ایران بود، می گذرد؛

همگی شاهدیم که مقاومتها و خون مظلومان آن روز، به هدر نرفته و امروز مقاومت در مقابل بی‌حجابی به درون گستره جغرافیایی دولت‌های غربی که خود مسبب، برنامه‌ریز و مروج بی‌حیایی و بی‌عفتی بودند، کشیده شده است و جهان نظاره‌گر جوشش و پویش گسترده و فراگیر زنان در دفاع و حمایت از حیا، عفاف و حجاب است.

در تمام این سالها استعمارگران غربی، گاهی با زور و جنایت قلدرمآبانه و گاهی با توطئه و نیرنگ همچنین در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تبلیغات گسترده تلاش زیادی را برای محروم ساختن زنان ایران از این ارزش والای الهی انجام داده‌اند اما زنان قهرمان و بیدار ایران با مقاومت در مقابل تمام این زورگویی و تحمیل گسترده تبلیغات نشان داده‌اند که حاضرند از جان خود بگذرند ولی از عفت و حجاب خود هرگز. گواه این ادعا چادر خونین شهیده صدیقه رودباری ، نسرین افضل و هفت هزار زن شهیده انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستند که چادر را کفن خود ساختند تا به پیاده نظامان فرهنگ غرب ثابت کنند که یادگار حضرت زهرا (س) نسل به نسل و قلب به قلب در این سرزمین ماندگار خواهند شد. 

جامعه زنان استان فارس ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب و تاکید بر تبیین ارزش‌های فاطمی در جامعه و دعوت تمام زنان جهان به فرامین حضرت ختمی مرتبت، پیام آور رحمت، مبنی بر عفت و عزت فاطمی، هم پیمان با شهیدان واقعه خونبار گوهرشاد و هم قسم با شهیدان راه حفظ حیاء و غیرت ، اعلام می‌دارد:

مسئولان فرهنگی و مدیران سازمانهای متولی، رسانه‌ها، دستگاه‌های تربیتی و ارشادی موظف هستند ضمن حمایت از حجاب، این ارزش الهی، این افتخار و عزت زن مسلمان را تمجید و تحسین کنند و جهت شناساندن محتوای حجاب و عفاف برنامه‌ریزی نموده و از نفوذ مصادیق فرهنگ مبتذل غرب با هر عنوان و نامی جلوگیری نمایند. 

مجلس شورای اسلامی در قانونگذاری و نظارت، دولت در عقد قراردادهای بین‌المللی  و روش مدیریت دستگاه‌های فرهنگی همچنین قوه قضانیه در اجرای قوانین عفاف و حجاب، جدیت و مراقبت داشته باشند تا خدای ناکرده, جهان اسلام با یک اندلس دیگر مواجه نشود.

مبلغان دینی و معلمان مدارس و دانشگاه‌ها نیز باید علاوه بر تبیین چهره به چهره در این امر مقدس، فضای مجازی، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی را جزء لوازم ضروری و اولیه خود برای تبلیغ و ترویج حیاء و غیرت همچنین پاسخگویی به شبهات قرار دهند و خود را ملزم به استفاده از آن و بهره‌گیری تبلیغی از آن بدانند، چرا که دشمن از این راه، هجمه بسیاری را علیه زن و مرد مومن و مسلمان ایرانی وارد کرده است.

در پایان مصرانه از تمام دستگاه‌های متولی عفاف و حجاب خواستاریم جهت شناساندن عمق و محتوای عفاف و حجاب، برنامه‌ریزی داشته و از نفوذ مصادیق فرهنگ مبتذل غرب با هر نام و عنوانی جلوگیری نمایند تا جوانان پاک انقلابی ما بتوانند در کمال آرامش روحی جسمی، اجتماع را به محیط مناسبی  برای کار و تلاش تبدیل و سلامت روانی و اخلاقی جامعه را تضمین نمایند.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول