اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

امضا قرارداد همکاری قرارگاه خاتم با مدیران گلستانی + تصاویر

قرارداد و تفاهم‌نامه همکاری فیمابین دکتر سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حق شناس استاندار گلستان و مدیران دستگاه‌های استان امضا شد.

امضا قرارداد همکاری قرارگاه خاتم با مدیران گلستانی + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قرارداد و تفاهم‌نامه همکاری فیمابین دکتر سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دکتر حق شناس استاندار گلستان و مدیران دستگاه های استان امضا شد.

استاندار گلستان در مراسم انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه همکاری بین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدیران استان گلستان گفت: تکمیل سد نرماب از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیاء مشکل آب شرب 500 هزار گلستانی برطرف می‌شود.

هادی حق‌شناس اظهار کرد: تفاهم‌نامه همکاری امروز برای زهکشی اراضی استان، کریدور شمال - جنوب، احیای خلیج گرگان، تکمیل سد نرماب، ساخت سد شصتکلا، ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی گنبدکاووس، ساخت شهربازی گرگان بوده است.

وی تصریح کرد: با تکمیل سد نرماب علاوه و ایجاد آرامش برای مردم و جلوگیری از سیل در استان ۵۰۰ هزار نفر از مردم استان از آب شرب سالم استفاده خواهند کرد.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: در پی ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در گنبدکاووس هستیم که این موضوع هم در تفاهم نامه همکاری ما با قرارگاه قید شده است.

 

قرارگاه خاتم بازوی توانمند همه دولت‌ها است/ خاتم‌الانبیاء توانسته جای‌خالی کمپانی‌های خارجی‌ را پر کند

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بازوی توانمند همه دولت‌ها است و امروز قرارگاه توانسته جای خالی کمپانی ها و پیمانکاران خارجی را پر کند.

سعید محمد صبح امروز در نشست با استاندار گلستان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای عقد قرارداد همکاری در استانداری گلستان اظهار کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بازوی توانمند همه دولت‌ها بوده و خواهد بود.

وی ادامه داد: با وجود تحریم‌ها قرارگاه سازندگی خاتم توانسته جای شرکت‌های بزرگ خارجی را در کشور پر‌ کند و برگ زرینی را در اوج تحریم‌ها به ثبت برساند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) تصریح کرد: خودکفایی در بنزین اتفاق بزرگی بود که قرارگاه ورود کرد و در بحث گازوییل، گاز شیرین و تامین آب مورد نیاز کشور که بیش از ۵۰ درصد سدها توسط قرارگاه اجرایی شده و ۲۹۰ کیلومتر مترو، ۴ هزار کیلومتر راه آهن و ۹۰۰ کیلومتر آزادراه و نقش‌آفرینی در تولید فولاد در کشور بخشی از اقدامات قرارگاه در طول فعالیتش بوده است و در حوزه صنایع مس و فولاد پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم.

 

محمد گفت: تمامی پروژه‌های قرارگاه در این وضعیت کشور هم فعال است هرچند سرعت کم است اما اجازه ندادیم چراغ پروژه خاموش شود.

وی تاکید کرد: نزدیک به ۵۰۰۰ پیمانکار در حال همکاری با قرارگاه هستند و تمام سعی خود را به کار بسته‌ایم تا در هر پروژه ۷۰ درصد نیروی انسانی خود را از نیروهای بومی استان‌ها تامین کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) تصریح کرد: استفاده از پیمانکار و‌ نیروی بومی براساس توانمندی‌ها جز اولویت‌های ما هستند.

محمد بیان کرد: در استان گلستان سوابق فعالیت قرارگاه به پروژه‌های راه آهن گرگان به اینچه‌برون و سد نرماب باز می‌گردد و قرارگاه مسوولیت تامین مالی خود را در این پروژه انجام داد اما در ادامه مشکلاتی به وجود آمد که تکمیل پروژه با چالش برخورد کرد.

وی‌گفت: قرارگاه هنوز نتوانسته طلب‌های خودش را در این‌پروژه از دولت دریافت کند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) تصریح کرد: باید دنبال راهکار برای تکمیل پروژه‌ها باشیم و تفاهمنامه‌ها فقط روی کاغذ نباشد و عملیاتی شود.

 

* در صورت پرداخت 40 هزار میلیارد تومان طلب قرارگاه از دولت ما می‌توانیم به همین‌میزان سرمایه‌گذاری کنیم

محمد گفت: پروژه‌های آب و فاضلاب و راه در استان گلستان اعتبارات عمرانی ندارد و مشابه آن در کشور هم داریم و در نشستی که با کمیسیون‌های مجلس گذاشتیم پیشنهاداتی را به مجلس دادیم و استقبال کردند که این پیشنهادها در حال تبدیل شدن به یک مدل مشخص است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) متذکر شد: ما ۴۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب داریم و اگر دولت این مطالبات را پرداخت کند می‌توانیم ۴۰ هزار میلیارد تومان دیگر‌ را نیز سرمایه‌گذاری کنیم و پروژه اجرایی کنیم
محمد گفت: به دنبال این هستیم در غالب پذیره‌نویسی پروژه‌هایی که سود خوب دارد از طریق فرابورس سرمایه‌گذاری مردم را هم جذب کنیم.

گفتنی است در این جلسه دکتر سعید محمد فرمانده  قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی تفاهم‌نامه با مدیران آب و فاضلاب استان گلستان، دانشگاه علوم پزشکی استان، شرکت آب منطقه‌ای استان، اداره کل راه و شهرسازی استان و سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان قرارداد همکاری امضا کردند.

دکتر سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای بررسی آخرین وضعیت پروژه های این قرارگاه در استان، صبح امروز وارد گلستان شد.

قرارداد و تفاهم‌نامه همکاری بین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مدیران دستگاه‌های اجرایی گلستان صبح امروز در ساختمان استانداری گلستان امضا شد.

این قرارداد در جهت تسریع در توسعه زیرساخت‌های استان منعقد شده و پروژه‌های عظیمی همچون زهکشی اراضی استان، کریدور شمال - جنوب، احیای خلیج گرگان، تکمیل سد نرماب، ساخت سد شصتکلا و ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی گنبدکاووس را شامل می‌شود.

انتهای ‍‍یام/۲۳۰۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول