اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

بازدید مدیر شبکه قرآن و معارف از پشت صحنه «یکی بود، یکی نبود»

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از محل ضبط سریال «یکی بود، یکی نبود» بازدید و با عوامل این مجموعه در محل ضبط برنامه گفتگو کرد.

بازدید مدیر شبکه قرآن و معارف از پشت صحنه «یکی بود، یکی نبود»

به گزارش خبرگزاری فارس، جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از محل ضبط سریال «یکی بود، یکی نبود» بازدید و با عوامل این مجموعه در محل ضبط برنامه گفت وگو کرد.

شیخ اکبری با تشکر از عوامل برنامه که در این شرایط سخت کرونایی با نیت نشر معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام تلاش می کنند گفت: مجموعه نمایشی «یکی بود، یکی نبود» هم به لحاظ محتوا و هم به لحاظ تکنیک ساخت جز کارهای ویژه شبکه قرآن و معارف سیما در حوزه کودک است  و در آن آموزه  های اخلاقی و دینی در قالب قصه و داستان و با زبان کودکانه به تصویر کشیده می شود.

شیخ اکبری در ادامه گفت: شبکه قرآن و معارف سیما تاکنون در حوزه نمایش برای کودکان کار جدی نداشته است و با توجه به اهمیت حوزه کودک و نوجوان مقرر شد که اولین  تولید برنامه نمایشی شبکه در ده سال اخیر به  حوزه کودک اختصاص یابد.

در این بازدید پرویز امیری تهیه کننده مجموعه نمایشی «یکی بود، یکی نبود» گفت: تولید این مجموعه نمایشی در شرایط کنونی و شیوع بیماری کرونا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ،تب سنجی و ضد عفونی کردن محل ضبط برنامه انجام می شود. وی افزود: این مجموعه نمایشی تلفیقی از واقع گرایی و فانتزی است و در آن بازیگران در کنار عروسک‌ها به ایفای نقش می‌پردازد تا موضوع کلی برنامه برای بچه ها قابل باور باشد.

امیری اظهارداشت: موضوع  مجموعه عروسکی «یکی بود یکی نبود» قصه دو بچه است که پدربزرگ‌شان نویسنده کتاب کودک است و به طور ناخواسته بچه ها را وارد فضای قصه ها می‌کند،و ان شا الله ضبط این برنامه تا اواسط مرداد سال جاری به پایان می رسد و از مهر ماه آماده پخش خواهد شد.

مجموعه تلویزیونی قصه های شهر عروسکی «یکی بود، یکی نبود»، برای سه فصل  و در سی قسمت تولید می شود و در موضوع کلی آن  داستان خواهر و برادری است به نام نوید و ندا که پدربزرگشان نویسنده کتاب کودکان بوده و برای آنها کتابی مفید و آموزنده به یادگار گذاشته است. پدربزرگ در این کتاب داستانهای کودکانه قدیمی را جمع آوری کرده و بچه ها به واسطه کتاب وارد دنیای قصه ها می شوند .نوید و ندا در مسیر این ماجراجویی ها درسهای بسیاری می گیرند و نکته های اخلاقی فراوانی را در سبک زندگی اسلامی ایرانی با بهره گیری از امثال و حکم قرآنی می آموزند.

طراح و کارگردان این مجموعه رئال-عروسکی مرضیه منصوری است و نویسندگی آن را نیوشا صدر برعهده دارد. در این مجموعه بازیگرانی چون مریم سعادت، حسین رفیعی، رامین ناصرنصیر، بهشاد مختاری و فهیمه باروتچی ایفای نقش می کنند.

سرپرست گروه کارگردانی پیام حنفی، مدیرفیلمبرداری حمید رحیم زاده، تدوینگر مجید شتی، طراح دکور شبنم جمالی، طراح صحنه مهتاره علیزاده، طراح گریم بابک شعاعی، طراح لباس نازی خاتمی، مدیرتولید علیرضا چنگیزی هستند.

شخصیتهای نوید و ندا که قهرمانان اصلی داستانها هستند را بازیگران کودک عسل شاکری و پرهام موحدی بازی می کنند. همچنین بنفشه بدیعی به عنوان طراح عروسک و مشاور پروژه در مجموعه «یکی بود یکی نبود» حضور دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول