اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

یاد شهیدان یک امر واجب و بر همه ما فرض است

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه شهدا مایه رونق حیات معنوی در هر کشوری هستند، گفت: یاد شهیدان یک امر واجب و بر همه ما فرض است.

یاد شهیدان یک امر واجب و بر همه ما فرض است

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضاشاهرخی در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید استان لرستان با تاکید بر اینکه شهدا راه خدا و رسول را پیروی کرده‌اند، اظهار داشت: ما وقتی که نماز می‌خوانیم با پیامبر، شهدا، صدیقین و صالحین پیمان می‌بندیم.

وی با تاکید بر اینکه شهدا مایه رونق حیات معنوی در هر کشوری هستند، گفت: یاد شهیدان یک امر واجب و بر همه ما فرض است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه شهید تن و جان خود را در خدمت اسلام قرار داده است و بعد از شهادتش هم با ایجاد فضای معنوی به جامعه اسلامی خدمت می‌کند، افزود: شهید هم در دوران حیات و هم بعد از شهادت به ما خدمت می‌کند.

شاهرخی با بیان اینکه ما باید صدای شهید را بشنویم، برخی صدای شهید را می‌شنوند و برخی هم نمی‌شنوند، تصریح کرد: کسانی که صدای شهید را می‌شنوند باید آن را به گوش کسانی که نمی‌شنوند برسانند.

وی با تاکید بر اینکه کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید لرستان، محلی است تا صدای شهید را به آنهایی که نمی‌شنوند برسانیم و برای آنها هم که می‌شنوند تاکید و یادآوری باشد، گفت: آنچه که مهم است این بوده که بتوان مدبرانه و به شیوا‌ترین روش این وظیفه را انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه تاریخ بشریت هنوز از خون به ناحق ریخته امام حسین (ع) بهره می‌برد و امام حسین همچنان به ما درس می‌دهد، تصریح کرد: کسانی که وارث خون امام حسین (ع) بودند مدبرانه و با بهترین شیوه یاد ایشان را در دل‌ها زنده نگه داشتند.

شاهرخی با تاکید بر اینکه امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) هنرمندانه پیام امام حسین (ع) را منتقل کردند، گفت: هدف و اقدامات ما نیز در شورای سیاست گذاری و کمیته‌های زیرمجموعه کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید استان، باید موجب تقویت حرکت به سوی اهداف و آرمان‌های شهدا باشد، و با استفاده از شیوه‌های هنرمندانه و دقیق قرآن عزیز، اسلام درخشان و فرهنگ دینی را ارتقا بدهیم.

وی عنوان کرد: معارف شهادت، که ایثار و ایمان است باید در قالب این کنگره به جامعه منتقل شود، در کمیته‌های زیر مجموعه این کنگره علاوه بر شخصیت‌های حقوقی از ظرفیت گروه‌های جهادی و جوانان انقلابی بتوانیم به شکل مطلوبی باید بهره ببریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول