اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کاهش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری با وجود شیوع کرونا در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل تأمین اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی، گفت: با وجود شیوع بیماری کرونا، تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری نسبت به زمان مشابه سال قبل به همت کارفرمایان و کارآفرینان استان کاهش داشته است.

کاهش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری با وجود شیوع کرونا در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جعفر سمساری امروز در دیدار مدیران و کارکنان اداره‌کل و مدیریت درمان تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز به مناسبت آغاز هفته تأمین اجتماعی ضمن ارائه گزارش عملکرد تأمین اجتماعی استان و قدردانی از همراهی شرکای اجتماعی برای ارائه خدمات به هنگام به ذی‌نفعان با اشاره به شرایط اقتصادی کشو  و شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: با وجود تمام چالش‌ها، سازمان تأمین اجتماعی خدمات خود در چارچوب قانون را به بیش از نیمی از جمعیت استان ارائه داده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان، پرداخت از بابت تعهدات کوتاه مدت و مقرری بیمه بیکاری در سال 98 را به ترتیب بالغ بر ۴۱ و  ۲۰۵ اعلام  کرد و افزود: با وجود  شیوع بیماری کرونا، تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری نسبت به زمان مشابه سال قبل به همت کارفرمایان و کارآفرینان استان کاهش داشته است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان توسعه خدمات غیرحضوری در جهت کاهش تردد را از رویکردهای راهبردی سازمان تأمین اجتماعی در سال‌جاری عنوان داشته و متذکر شد: حذف اعتبار درمانی، طرح پرونده الکترونیک، مشاهده سوابق بیمه‌شدگان، صدور گواهی کسر اقساط و ... از جمله مهم‌ترین اقدامات سازمان در این حوزه است و با حذف دفترچه کاغذی و جایگزینی آن با نسخه‌نویسی الکترونیکی حلقه خدمات غیرحضوری تکمیل خواهد شد.

سمساری با اشاره به اقدامات سازمان تأمین اجتماعی استان در جهت بهبود فضای کسب و کار، از بخشودگی بالغ بر ۴۲ میلیارد  تومان از جرایم دیرکرد پرداخت حق بیمه در قالب بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب در سال گذشته خبر داده و تصریح کرد: 8 هزار و 665 مورد تقسیط بلندمدت به جهت تسهیل پرداخت دیون کارگاه‌های مدیون گذشته انجام شده است.

وی، امهال حق بیمه کارفرمایان، توسعه خدمات غیرحضوری، اعطای تسهیلات کمک هزینه بیکاری را از مهم‌ترین اقدامات سازمان در زمان شیوع بیماری کرونا دانسته و اذعان داشت: اداره‌کل تأمین اجتماعی استان تا شکست کامل کرونا در کنار کارفرمایان و بیمه‌شدگان در راستای پایداری تولید و اشتغال خواهد بود.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول