اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

انجام ۶۸۰ میلیون دلار صادرات از کردستان/ ۱۷۰ کارت بازرگانی تا پایان تیرماه باطل می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: حجم صادرات کردستان امسال از مرزهای استان ۶۸۰ میلیون دلار تعریف شده است.

انجام ۶۸۰ میلیون دلار صادرات از کردستان/ ۱۷۰ کارت بازرگانی تا پایان تیرماه باطل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد دره‌وزمی ظهر امروز در نخستین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان با ارائه گزارشی از وضعیت صادرات استان در سه ماهه سال‌جاری، اظهار کرد: در سال جهش تولید برای توسعه صادرات و  کنترل واردات هفت محور کاری و ۴۰ برنامه طبق سیاست‌های وزارت صمت تعریف شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین جهت‌گیری‌ این ۷ محور توسعه صادرات و کنترل واردات است، افزود: بدون توسعه صادرات جهش تولید امکان‌پذیر نیست.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: یکی از اهداف مهم سازمان توسعه صادرات به ۱۵ کشور همسایه ایران است که کردستان به تبع مرزی بودن یکی از استان‌های دارای اهداف این برنامه با توجه به ظرفیت و مزیت‌ها است.

۹۹ درصد صادرات کردستان به کشور عراق است

دره‌وزمی خاطرنشان کرد: ۹۹ درصد صادرات استان کردستان به کشور عراق بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: حجم صادرات از مرزهای استان تا پایان امسال ۶۸۰ میلیون دلار تعریف شده است.

وی با بیان اینکه منشاء تولید کالای صادراتی برخی محصولات در گمرک برای ما مشخص نیست افزود: ما باید بدانیم چه کالایی از تولیدات استان صادر شده تا بیشتر ان را تقویت کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: ارتقاء و افزایش محصولات صادرات محور در استان ضروری و یکی از عمده‌ترین اهداف ما است و این مهم بدون حمایت بخش دولتی از بخش خصوصی معنایی ندارد.

دره‌وزمی با اشاره به موضوع  محصولات صادرات محور در سال‌های گذشته  خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ در استان ۲۶ واحد تولیدی صادرات‌محور در وزارت صنعت معدن فعالیت داشت که در سال ۹۸ این میزان به ۴۰ واحد افزایش یافت.

 وی خاطرنشان کرد: ۱۷۰ کارت بازرگانی تا پایان تیرماه امسال باطل می‌شود.

وی افزود: برگشت ارز حاصل از صادرات به کشور معضلی جدی است که باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

انتهای پیام/2330/77

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول