اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بستری ۷۶۰ کرونایی در بیمارستان‌های سمنان/ گرمسار و مهدی‌شهر قرمز شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: از زمان شیوع کرونا ویروس تاکنون، ۷۶۰ نفر در بیمارستان‌های تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری شده‌اند.

بستری ۷۶۰ کرونایی در بیمارستان‌های سمنان/ گرمسار و مهدی‌شهر قرمز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نوید دانایی ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون، افزون بر ۱۲ میلیون نفر از مردم جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و بر اساس آخرین آمارها، تعداد ۲۸۴ هزار نفر از هم‌وطنان به کرونا ویروس مبتلا شدند که ۱۲ هزار نفر از این افراد متأسفانه جان باختند.

وی تصریح کرد: ایران اکنون پنج ماه است که با کرونا ویروس دست‌وپنجه نرم می‌کند و کرونا بیماری ناشناخته‌ای است که هنوز ابعاد و حواشی آن به‌خوبی مشخص نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان افزود: بیشتر پیش‌بینی‌هایی که از ماه‌های قبل در ارتباط با افول یا شیوع کرونا انجام شد،‌ نادرست بود و این ویروس با وجود افزایش دمای هوا فروکش نکرده است.

دانایی ادامه داد: از هفته‌های گذشته روند شیوع کرونا ویروس بعد از اوج اولیه آن در اسفند ۹۸ در استان شدت گرفته است که باید با تمام توان برای مقابله با این ویروس با تلاش مردم و مسؤولان و با قدرت بیشتر اقدام کرد.

وی افزود: از زمان شیوع کرونا ویروس تاکنون ۷۶۰ نفر در بیمارستان‌های تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان به دلیل ابتلا به این بیماری بستری و ۸۰ درصد از این افراد با بهبودی از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان ادامه داد: اکنون ۹۰ بیمار مشکوک یا مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان‌های ولایت دامغان، کوثر سمنان و معتمدی گرمسار بستری هستند.

دانایی گفت‌: روند مراجعه بیماران سرپایی مشکوک به کرونا ویروس به بیمارستان‌های تحت زیر دانشگاه علوم پزشکی سمنان در روزهای گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: با توجه به افزایش مراجعه سرپایی، احتمال افزایش بستری‌ها در تخت‌های معمولی و ویژه بیمارستان‌ها و احتمال جان باختن افراد مبتلا و بستری شده در هفته‌های آینده وجود خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان اضافه کرد: در اواخر اسفند ۹۸ بر اساس آمار، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم استان به میزان ۹۰ درصد بود که این آمار در هفته‌های گذشته کاهش قابل‌توجهی داشت که این امر در شیوع دوباره کرونا ویروس تأثیرگذار بود.

دانایی افزود: از مجموع ۹۰ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان‌های تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان، ۲۶ بیمار در روز گذشته بستری شدند.

وی تصریح کرد: آمادگی لازم از سوی بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا ویروس وجود دارد؛ اما مردم با رعایت نکات بهداشتی از افزایش تعداد مبتلایان جلوگیری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: فرسودگی نیروی انسانی به دلیل انجام کارهای طاقت‌فرسا در ماه‌های گذشته و درمان همزمان بیماران کرونایی و غیرکرونایی فشار کار را برای کارکنان در بیمارستان‌ها و دانشگاه علوم پزشکی سمنان را دوچندان کرده است.

دانایی ادامه داد: در سه گام طرح غربالگری به‌صورت تلفنی، شناسایی افراد پرخطر و طرح مشترک تلفنی و انجام آزمایش برای مقابله با کرونا ویروس از سوی دانشگاه علوم پزشکی سمنان انجام شد.

وی افزود: عادی انگاری کرونا ویروس یک چالش اساسی در مهار این ویروس است و همچنان مردم از حضور در اجتماعات، مراسم عروسی، عزا، جشن تولد و... خودداری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان تصریح کرد: اکنون شهرهای آرادان، دامغان و سمنان بر اساس رنگ‌بندی شیوع کرونا ویروس در وضع نارنجی، سرخه در وضع زرد و گرمسار و مهدی‌شهر در وضع قرمز قرار دارند.

دانایی بیان کرد: در مناطقی که وضعیت شهرستان از نظر شیوع کرونا ویروس قرمز است، محدودیت‌هایی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس وضع شده است، اعمال می‌شود.

وی تصریح کرد: نظارت‌ها از اصناف، بازار، ادارات،‌ محیط‌های کارگری و مکان‌های تجمع باهدف رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به‌صورت مستمر انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: استفاده از ماسک در کاهش شیوع کرونا ویروس در جامعه تأثیر قابل‌توجهی دارد و مردم در اجتماعات به‌طور حتم از ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام/74012/ش/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول