اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۶۳ بیمار کرونا در شاهرود و میامی جان باختند/ وضع سفید شاهرود شکننده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از جان باختن ۶۳ بیمار کرونا در شاهرود و میامی خبر داد و گفت: وضعیت سفید شاهرود از نظر شیوع کرونا ویروس شکننده است.

۶۳ بیمار کرونا در شاهرود و میامی جان باختند/ وضع سفید شاهرود شکننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، رضا چمن ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا ویروس تاکنون آزمایش مبتلا به کرونا ویروس ۹۱۹ نفر در شهرستان‌های شاهرود و میامی مثبت شد که از این تعداد، ۸۴۵ نفر با بهبودی از بیمارستان مرخص شدند و ۶۳ نفر جان باختند.

وی تصریح کرد: افزون بر دو ماه است که وضعیت شهرستان‌های شاهرود و میامی از نظر شیوع کرونا ویروس بر اساس رنگ‌بندی سفید است و فوتی به دلیل ابتلا به این ویروس در مدت زمان مذکور ثبت نشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود: وضعیت سفید شاهرود از نظر شیوع کرونا ویروس شکننده است و اکنون استان سمنان در حصار استان‌هایی که در وضعیت نارنجی و قرمز هستند، قرار دارد.

چمن اضافه کرد: در زمان حاضر، ۱۱ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری هستند که هفته گذشته این رقم بین دو تا سه بیمار به ثبت رسیده بود.

وی تصریح کرد: نمی‌توان به دلیل شیوع کرونا ویروس، فرهنگ، مذهب، اقتصاد، گردش و... مردم را تعطیل کرد بلکه نظام سلامت باید رویکردهای جدیدی را برای جلوگیری از شیوع این ویروس با فرهنگ‌سازی و آموزش مستمر اتخاذ کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود: همه رویکردها برای مقابله با کرونا ویروس باید پیش‌بینی شود و به معنای واقعی رفتار این ویروس ناشناخته است.

چمن اضافه کرد: مردم در ماه‌های گذشته در رعایت نکات بهداشتی برای مقابله با کرونا ویروس خوش درخشیدند و باید تلاش شود این رویه اصولی با قدرت بیشتر ادامه یابد.

وی گفت: برای کاهش تجمعات در نقاط مختلف استان تلاش شود و باید مردم این موضوع را بپذیرند که حداقل ۱۸ تا ۲۴ ماه باید این ویروس درگیر باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اضافه کرد: مردم با پذیرش ماندگاری ویروس کرونا، در سبک زندگی خود تغییر حاصل کنند و با همدلی مردم برای عبور از این بحران می‌توان اقدام کرد.

چمن گفت: با تغییر ادبیات و اتخاذ روش‌های جدید برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس و همراه کردن مردم اقدام شود و با تقویت همبستگی ملی می‌توان برای عبور از این بحران گام برداشت.

وی افزود: باید از مردم بابت همراهی‌هایی که در ماه‌های گذشته داشتند، تشکر کرد و انتظار آن است که این رویه مثبت ادامه یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: آموزش در زمان ترخیص بیماران مبتلا به کرونا از اقدام خوب دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برای جلوگیری از شیوع این ویروس بوده است.

چمن اضافه کرد: توجه و انجام پژوهش و رویه‌های علمی از اقدام‌های مؤثر برای مقابله بهتر با کرونا ویروس در استان سمنان است.

انتهای پیام/74012/ش/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول