اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برگزاری هرگونه تجمع در استان سمنان ممنوع است/ جدیدترین دستورات استاندار سمنان درباره کرونا

استاندار سمنان اعلام کرد: برگزاری هرگونه تجمع مردمی و اداری در استان سمنان ممنوع است.

برگزاری هرگونه تجمع در استان سمنان ممنوع است/ جدیدترین دستورات استاندار سمنان درباره کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا آشناگر ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان اظهار کرد: برگزاری هرگونه تجمع اعم از مجالس ترحیم، ازدواج، برنامه‌های فرهنگی، هنری، مذهبی، ورزشی، اوقات فراغت، همایش‌های اداری و ... در استان سمنان ممنوع است.

وی تصریح کرد: برگزاری این برنامه‌ها تحت هر عنوان تا اطلاع ثانوی در تمام شهرستان‌ها و مناطق استان سمنان ممنوع است.‌

عادی‌سازی فعالیت‌ها به معنای سهل‌انگاری نیست

استاندار سمنان گفت: مجموعه عملکرد دانشگاه‌های علوم پزشکی، دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران استان در مقابله با کرونا ویروس ارزنده و قابل‌قبول است و این رویه اصولی تا پایان ریشه‌کنی ۱۰۰ درصدی این ویروس ادامه یابد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی، سپاه پاسداران، ارتش، فرمانداران، بخشداران، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و... در مقابله با کرونا ویروس در استان بسیار ارزنده عمل کردند که از تلاش‌های این عزیزان نهایت سپاسگزاری را دارم.

استاندار سمنان ادامه داد: با وجود سرعت بالا و غافلگیری این ویروس، اما دولت در کمترین زمان ممکن برای مقابله با آن اقدام کرد و ساماندهی مناسب در بخش‌های مختلف از ابتدای شیوع این ویروس انجام شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۳ درصد افراد مبتلا به کرونا ویروس در استان سمنان بهبود یافتند، گفت: این امر نشان از آمادگی کامل کادر درمانی و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای حفظ سلامت و جان مردم دارد.

استاندار سمنان تصریح کرد: در مرحله اول شیوع کرونا، اقدام‌های دستگاه‌های اجرایی برای مهار این ویروس، ارزنده بود و در موج جدید شیوع هم رویه‌های مثبت مسؤولان مربوطه برای ریشه‌کنی این ویروس تداوم یابد.

آشناگر ادامه داد: این ویروس اکنون در استان‌هایی که در موج اول چندان شیوع پیدا نکرد، شدت گرفته و رفتار ویروس به رفتار و عملکرد مردم بستگی دارد.

به سمت مقایسه عملکردها نرویم

استاندار سمنان اضافه کرد: در نحوه کنترل کرونا ویروس به سمت مقایسه عملکردها نرویم؛ چراکه انجام طرح‌های بهداشتی با توجه به تنوع فرهنگی در نقاط مختلف کشور متفاوت است.

وی ادامه داد: سمنان در حصار هشت استان دارای علائم شیوع کرونا ویروس قرار دارد و عبور سالانه ۲۱ میلیون مسافر و گردشگر از جاده‌های استان، کنترل کرونا ویروس در منطقه را سخت می‌کند.

آشناگر ادامه داد: سمنان در نزدیکی کانون جمعیتی استان تهران و استان‌های زیارتی خراسان رضوی و قم و استان‌های گردشگری گلستان، اصفهان و مازندران قرار دارد که وجود جمعیت قابل‌توجه در اطراف استان زمینه شیوع این ویروس در منطقه را شدت می‌بخشد.

استاندار سمنان ادامه داد: باوجود چالش‌های مذکور اما در ماه‌های گذشته برای مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان به‌خوبی اقدام شد و به دلیل موقعیت ویژه استان، شرایط شیوع دوباره این ویروس محتمل است.

آشناگر ادامه داد: اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و آموزش‌های خوبی برای مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان انجام شد که این رویه مثبت و اثربخش تداوم یابد.

استاندار سمنان اضافه کرد: عادی‌سازی فعالیت‌ها به معنای عادی‌سازی رفتارها نیست و در کنار رعایت نکات بهداشتی باید برای گذران زندگی مردم، رونق اقتصادی و تولید اقدام کرد.

برگزاری نماز جمعه در گرمسار و مهدی‌شهر لغو شد

استاندار سمنان گفت: برگزاری آیین عبادی، سیاسی نماز جمعه در شهرهای گرمسار و مهدی‌شهر در روز ۲۰ تیر ۹۹ به دلیل شیوع کرونا ویروس لغو شد.

آشناگر افزود: تنها شهرستان‌های شاهرود و میامی در استان سمنان از نظر شیوع کرونا ویروس در وضعیت رنگ‌بندی سفید قرار دارند که این وضعیت هم شکننده است.

وی تصریح کرد: وضعیت سفید شهرستان‌های شاهرود و میامی از نظر کنترل کرونا ویروس بسیار ارزشمند است و از تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی، فرماندار و دیگر مسؤولان مربوط نهایت قدردانی را دارم.

آشناگر خاطرنشان کرد: برخی از شهرستان‌های استان در ماه‌های گذشته در وضعیت سفید قرار داشتند اما با کاهش رعایت نکات بهداشتی این روند تغییر کرد.

استاندار سمنان ادامه داد: گرمسار از شهرستان‌هایی بود که در مقابله با کرونا ویروس خیلی خوب عمل کرد؛ اما اکنون دوباره در شرایط قرمز قرار گرفت و با دستور فرماندار، محدودیت‌هایی برای مقابله با کرونا در این شهرستان اعمال می‌شود.

آشناگر اضافه کرد: با توجه به اینکه گرمسار و مهدی‌شهر در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا ویروس قرار دارند، آیین عبادی-سیاسی نماز جمعه در ایوانکی، گرمسار، مهدی‌شهر، شهمیرزاد و درجزین در روز ۲۰ تیر تا اطلاع بعدی برگزار نمی‌شود.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی و واحدهای تولیدی و صنعتی در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تلاش باشند و استفاده از ماسک در تمام بخشی‌های اداری و کارگری استان الزامی است.

استاندار سمنان افزود: برای مقابله با کرونا ویروس و ثبات در وضعیت سفید باید دارای برنامه بود و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان از تجربیات یکدیگر برای مهار این ویروس استفاده کنند.

زیرساخت‌های آموزش مجازی فراهم شود

استاندار سمنان گفت: آموزش و پرورش زیرساخت‌های آموزشی در بستر فضای‌ مجازی را برای تمامی دانش آموزان استان سمنان تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید فراهم کند.

آشناگر افزود: بر اساس آمار، چهار هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان در استان سمنان از تلفن همراه، سیم‌کارت و یا تبلت برای حضور در کلاس‌های آموزشی به‌صورت مجازی برخوردار نیستند که قبل از شروع سال تحصیلی جدید مشکل این دانش‌آموزان برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار آموزش برای دانش‌آموزان، اجرای طرح‌های پرورشی برای اوقات فراغت آنان نیز مدنظر قرار گرفته و در کنار توجه به سلامت جسمی کودکان و نوجوانان به سلامت روحی این آینده‌سازان نیز توجه ویژه شود. 

استاندار سمنان ادامه داد: بر اساس تصمیمی که در این جلسه گرفته شد هرگونه تجمع و برگزاری جشن عروسی و مراسم عزا در استان ممنوع است و مردم شریف استان سمنان موظف به اجرای نکات بهداشتی برای مقابله با کرونا ویروس هستند.

آشناگر اضافه کرد: آزمون‌ها با رعایت نکات بهداشتی در استان سمنان برگزار شود و تمامی صندلی‌ها قبل از حضور داوطلبان ضدعفونی شود.

وی ادامه داد: از تجمع والدین داوطلبان در پشت درها محل برگزاری آزمون خودداری شود و دانشگاه‌ها امتحانات خود را به‌صورت مجازی برگزار کنند.

استاندار سمنان تصریح کرد: فعالیت اماکن ورزشی در استان سمنان با توجه به شیوع کرونا ویروس تا اطلاع بعدی لغو می‌شود و اگر روند شیوع این ویروس ادامه یابد به‌طور قطع محدودیت‌های بیشتری اعمال می‌شود.

آشناگر گفت: دستگاه‌های اجرایی مربوطه در رابطه با اقدام‌های انجام‌شده در ارتباط با مدیریت کرونا ویروس در استان مستندسازی کنند.

شرکت‌های خدمات‌رسان حق قطع انشعاب ندارند

استاندار سمنان گفت: شرکت‌های خدمات‌رسان مانند آب، برق و گاز حق قطع انشعاب واحدهای بدهکار و خسارت‌دیده از کرونا ویروس در استان سمنان را ندارند.

آشناگر افزود: اقامتگاه‌های گردشگری، رستوران و هتل‌های استان ضررهای زیادی را به دلیل شیوع کرونا متحمل شدند و نباید شرکت‌های خدمات‌رسان در ارائه خدمات به این واحدها سخت‌گیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: بانک و دیگر دستگاه‌های اجرایی استان نهایت همکاری را با واحدهای تولیدی، صنفی و خدماتی که به دلیل شیوع کرونا ویروس متضرر شدند، داشته باشند.

استاندار سمنان ادامه داد: نیروهای خدماتی و کارکنان واحدهای صنفی و تجاری موظف به استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی هستند و در ارتباط با انجام نکات بهداشتی در محیط‌های کارگری دقت نظر و نظارت‌های خاصی اعمال شود.

آشناگر ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی و تعزیرات حکومتی در ارتباط با رعایت نکات بهداشتی در واحدهای صنفی، تجاری، اداری و کارگری استان نظارت‌های جامعی انجام دهند و با متخلفان در چارچوب قانون برخورد شود.

وی اضافه کرد: شهرداری‌ها برای تأمین اقلام بهداشتی برای نیروهای خدماتی اقدام کنند، چراکه پاکبانان در خط مقدم مقابله با کرونا ویروس قرار دارند که باید از آنها محافظت شود.

انتهای پیام/۷۴۰۱۲/ش/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول