اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

آغاز طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان در ورامین/پوشش ۸۵ درصدی کودکان در سال گذشته

رئیس بهزیستی شهرستان ورامین گفت: در سال گذشته ۸۵ درصد کودکان ۳ تا ۶ سال شهرستان ورامین تحت پوشش طرح پیشگیری از تنبلی چشم و اختلالات بینایی قرار گرفتند.

آغاز طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان در ورامین/پوشش ۸۵ درصدی کودکان در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، اعظم هراتی رئیس بهزیستی شهرستان ورامین صبح پنج‌شنبه در مراسم آغاز طرح پیشگیری از طرح تنبلی چشم که در مرکز خیریه شهید ثامنی راد برگزار شد، اظهار کرد: از امروز تا ۳۰ مهرماه طرح پیشگیری از تنبلی چشم و اختلالات بینایی هم‌زمان با سراسر کشور در شهرستان ورامین نیز برای معاینه کودکان سه تا ۶ سال اجرا می‌شود.

وی از خانواده‌ها خواست با تماس تلفنی با معاونت پیشگیری بهزیستی شهرستان و دریافت برنامه برای مراجعه نسبت به معاینات فرزندان خود اقدام کرده تا جلوی تنبلی چشم و اختلالات بینایی در همان سنین کودکی گرفته شود.

رئیس بهزیستی شهرستان ورامین این طرح را بسیار ارزشمند و مهم در پیشگیری از اختلالات بینایی دانست و افزود: اگر خانواده‌ها در این زمینه غفلت یا قصور کنند و اختلالات به‌موقع تشخیص داده نشود، کودکان ممکن است در سنین بالاتر دچار کم‌بینایی و یا نابینایی از یک‌چشم و یا هر دو چشم شوند.

هراتی ادامه داد: در همه مراکز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک سعی می‌شود کودکان مورد سنجش بینایی قرار گیرند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته بالغ بر ۱۴ هزار و ۳۰۰ کودک ۳ تا ۶ سال با مراجعه به مراکز در شهرستان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که ۸۵ درصد جمعیت شهرستان را شامل می‌شود.

رئیس بهزیستی شهرستان ورامین تصریح کرد: از این تعداد یک‌هزار و ۹ کودک مشکوک به مراکز تخصصی برای معاینات تخصصی معرفی شدند تا اقدامات بعدی برای مداوای تنبلی چشم آن‌ها انجام شود.

هراتی با بیان اینکه چهار پایگاه ثابت و چندین پایگاه سیار برای اجرای این طرح در شهرستان ورامین در نظر گرفته ‌شده است، بیان کرد: خانواده‌ها می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۱۳۶۲۵۱۹۱۷ تماس حاصل کنند و نسبت به دریافت برنامه اجرای طرح در پایگاه‌های ثابت و سیار اقدام کرده و به‌موقع با حضور در این مراکز کودکان خود را مورد معاینه قرار دهند.

وی در پایان اظهار کرد: امسال این سنجش با استفاده از دستگاه غربالگری بینایی انجام می‌شود تا پروتکل‌های بهداشتی صورت پذیرد و به سرعت کودکان مراجعه‌کننده بتوانند خدمات دریافت کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول