اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آخرین مصوبات کرونایی در سمنان/ نماز جمعه در برخی مناطق برگزار نمی‌شود

بر اساس آخرین مصوبات کرونایی در استان سمنان، نماز جمعه در برخی مناطق این استان برگزار نمی‌شود.

آخرین مصوبات کرونایی در سمنان/ نماز جمعه در برخی مناطق برگزار نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، دوازدهمین جلسه ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان ظهر امروز در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد و مصوبات مهمی با خود به همراه داشت.

الزام به استفاده از ماسک در ادارات و نهادها و دستگاه‌های اجرایی سطح استان همراه با تأمین اقلام بهداشتی (مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک) موردنیاز توسط کلیه دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های تابعه و لغو برگزاری مراسم نماز جمعه بیستم تیرماه و نمازهای جماعت تا اطلاع ثانوی در شهرستان‌های گرمسار و مهدی‌شهر در این نشست مصوب شد.

ممنوعیت و لغو برگزاری کلیه مراسم و برنامه‌هایی که منجر به تجمعات می‌شود؛ از قبیل مراسم عروسی، ترحیم، برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، اوقات فراغت، همایش‌های اداری و ... در سطح تمامی شهرستان‌ها و مناطق استان نیز مصوب شد.

ساماندهی برنامه‌های پرورشی برای بهبود وضعیت روحی، روانی و جسمی دانش‌آموزان و افزایش نشاط اجتماعی آموزش و پرورش، محدودیت برگزاری جلسات اداری به‌صورت حضوری در حد امکان و برگزاری جلسات به‌صورت ویدئوکنفرانس توسط کلیه دستگاه‌های اجرایی و الزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فروشگاه‌های بزرگ، اصناف، نانوایی‌ها، جایگاه‌های عرضه سوخت، مراکز پیشخوان دولت و ... و اعمال نظارت مستمر هم تصویب شد.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی (تأمین فضای مناسب، ضدعفونی کردن محل برگزاری، و جلوگیری از اجتماعات قبل و بعد از برگزاری آزمون) در برگزاری کلیه آزمون‌های سراسری در سطح دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش شامل کنکور سراسری، آزمون ورودی مدارس خاص، آزمون‌های تحصیلات تکمیلی و ... کلیه مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های استان و آموزش و پرورش با هماهنگی فرمانداران مصوب شد.

ازسرگیری و استمرار ضدعفونی کردن معابر شهری و روستایی، تجهیزات و تأسیسات شهری و روستایی، سیستم حمل و نقل عمومی و ... شهرداری‌ها و دهیاری‌های تابعه با همکاری بسیج و تشکل‌های مردمی با نظارت اداره کل پدافند غیرعامل استانداری هم تصویب شد.

ممنوعیت قطع انشعابات توسط شرکت‌های آب، برق، گاز و مخابرات در سطح واحدهای مسکونی، خدماتی، تولیدی و ...توسط شرکت آب و فاضلاب استان، شرکت توزیع نیروی برق، شرکت گاز، شرکت مخابرات و اپراتورهای وابسته به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات هم تصویب شد.

نظارت اداره کل تعزیرات حکومتی با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان و سازمان صمت بر روند تولید، عرضه و فروش اقلام بهداشتی، مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک با هدف دسترسی آسان و ارزان‌قیمت مردم به اقلام موردنیاز و نظارت و رصد عملکرد دستگاه‌های اجرایی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی با هدف حفظ سلامت نیروهای انسانی نیز مصوب شد.

ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اجتماعات کارگری (واحدهای تولیدی و کارخانه‌های سطح استان) با هماهنگی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه‌های علوم

برنامه‌ریزی و آمادگی آموزش و پرورش برای شروع سال تحصیلی جدید با استفاده از تجارب گذشته و بهره‌گیری از کمک‌های مؤمنانه در تأمین اقلام آموزشی موردنیاز دانش آموزان فاقد امکانات آموزش مجازی هم تصویب شد.

مستندسازی اقدامات انجام‌شده، اطلاع‌رسانی مستمر از اقدامات مؤثر دولت در روند مدیریت و کنترل بیماری توسط کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا، روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل استانداری سمنان، روابط عمومی ادارات و ارگان‌های دولتی و مشارکت اصحاب رسانه و خبرنگاران استان نیز تصویب شد.

انتهای پیام/74012/ش/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول