اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

دیوان عالی مصر حکم حبس ابد مرشد اخوان المسلین را تأیید کرد

دیوان عالی مصر حکم حبس ابد مرشد جماعت اخوان المسلمین مصر را به همراه پنج نفر دیگر تأیید کرد.

دیوان عالی مصر حکم حبس ابد مرشد اخوان المسلین را تأیید کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه «الجزیره» گزارش داد که دیوان عالی مصر، امروز (پنجشنبه)، حکم حبس ابد «محمد بدیع» مرشد اخوان المسلمین مصر به همراه پنج نفر دیگر را تأیید کرد.

‌«بی‌بی‌سی» عربی هم در این خصوص نوشت دیوان عالی مصر امروز با رد اعتراض مرشد اخوان المسلمین مصر و برخی از اعضای ارشد این جماعت در ارتباط با پرونده «دفتر ارشاد» احکام صادره در مورد آنها را تأیید کرد.

 محمد بدیع پیشتر چندین بار به حبس ابد محکوم شده بود؛ در تاریخ ۱۴ آذر سال ۹۷ در ارتباط با پرونده حوادث دفتر ارشاد بدیع به حبس ابد محکوم شد. سال ۹۶ نیز دادگاه فرجام‌خواهی مصر حکم حبس ابد محمد بدیع در خصوص حوادث الاسماعیلیه و قتل سه شهروند را تأیید کرد.

تا کنون احکام دیگری علیه محمد بدیع از جمله در حوادث سوئز، الاستقامه، قلیوب، یورش به زندان‌ها و اهانت به دستگاه قضایی صادره شده که بیشتر این احکام حبس ابد بوده است.

با کودتای ارتش مصر به رهبری «عبدالفتاح السیسی» علیه دولت «محمد مرسی» در سوم ژوئن ۲۰۱۳ (۱۳ خرداد ۱۳۹۲) تمامی رهبران اخوان‌المسلمین و شخص مرسی بازداشت و روانه زندان شدند. از آن زمان تا کنون دادگاه‌های مصر بارها اخوانی‌ها را به اعدام و حبس ابد و ده‌ها سال زندان محکوم کرده‌اند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول