اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

یک روز عزای عمومی بخاطر قربانیان کرونا در قزاقستان

رئیس جمهور قزاقستان با ابراز تسلیت به تمام خانواده‌های قربانیان کرونا 13 جولای را به عنوان روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

یک روز عزای عمومی بخاطر قربانیان کرونا در قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان در پیام تلویزیونی ضمن ابراز تسلیت به خانواده های جانباختگان بر اثر کرونا، گفت: این یک فاجعه عمومی برای همه ساکنان قزاقستان است و به این خاطر تصمیم گرفتم 13 جولای سال جاری را عزای عمومی اعلام کنم.

تاکایف در ادامه عدم رعایت گسترده اقدامات قرنطینه و اشتباهات سیستماتیک ریاست سابق وزارت بهداشت این کشور را از جمله دلایل افزایش بیماری کرونا در این کشور اعلام کرد.

وی گفت: اگرچه در حال حاضر نخستین علائم بهبود وضعیت اپیدمی به نظر می رسد، با این وجود با تصمیم کمیسیون دولتی در سراسر کشور قرنطینه دو هفته‌ای وضع می شود.

تاکایف خاطرنشان کرد: دولت قزاقستان تمام اقدامات لازم برای تثبیت وضعیت در این زمینه را انجام  و مراقبت های اولیه پزشکی تقویت می شوند.

بر اساس داده های اخیر وزارت بهداشت قزاقستان در این کشور تاکنون 53021 نفر مبتلا به کرونا شناسایی و ثبت شده است. از این میان 35127 نفر بهبود و 264 تن دیگر فوت کردند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول